امیر سیاح: دستفروشی شغل رسمی خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

 رییس مرکز ملی بهبود فضای کسب‌وکار وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: به‌زودی دستفروشی به شغل رسمی در کشور تبدیل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «سید امیر سیاح» روز سه شنبه در برنامه نشست همفکری درباره دستفروشی، اظهار داشت: نگاه‌های متفاوتی نسبت به دستفروشی وجود دارد و اصناف آن را مزاحم و شهرداری آنها را سد کنندگان معابر می‌دانند.

وی افزود: در نگاه اقتصادی دستفروشی اشتغال خُرد است و باید آن را زمینه‌ساز مشاغل بزرگ بدانیم و بر این اساس در تلاش هستیم دستفروشی را به عنوان شغل رسمی بشناسیم.

«رحیم سرهنگی» رییس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: قدمت و پایداری دستفروشی از بسیاری از مشاغل بیشتر است و ماهیت چند بُعدی دارد.

وی افزود: دستفروشی یکی از کانال‌های توزیع و فروش کالا است و قدمتی چند هزار ساله دارد.

رییس موسسه کار و تامین اجتماعی بیان کرد: وزارت کار معتقد است شغل شایسته امنیت شغلی دارد و درآمد مکفی و حفظ کرامت انسانی را فراهم می‌کند.

سرهنگی اظهار کرد: راهبرد عملیاتی برای دستفروشی این است که تعاونی دستفروشان تشکیل شود و مدیریت آنها به دست دستفروشان باشد

وی تصریح کرد: نکته دوم این است که پس از تشکیل تعاونی و انجمن این است که مشوق‌هایی برای پلتفرم‌های مختلف ایجاد کنیم و صرفاً داشتن مکان مناسب پاسخگو نیست

مقصر ۶۰ درصد انسداد معابر، اصناف هستند

در ادامه «سعید قلی بیگی» مدیرعامل شرکت ساماندهی شهرداری تهران گفت: در تیم جدید شهرداری نگاه مزاحم به شهرداری نیست و تکلیف ما این است که آنها را به عنوان سربازان جنگ اقتصادی بدانیم.

سعید قلی بیگی افزود: شهرداری محدودیتی در حوزه دستفروشی دارد و آن انسداد معابر است و راهکار ما این است که بازارهای محلی ایجاد کنیم و در تهران ۵۰ نقطه در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: راه‌حل ما ایجاد فضای برای دستفروشان است و شهرداری توانسته مکان‌های مناسب را تعیین کند

بیگی بیان کرد: در موضوع دستفروشی نکته مهم این است که تنوع افراد داریم و مشکلات ما این است که افراد نمی‌توانستند در سامانه فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه مهم این است که مکان‌هایی را در نظر بگیریم که رفت‌وآمد داشته باشد

بیگی گفت: ۶۰ درصد انسداد معابر توسط اصناف انجام می‌شود؛ اما به نام دستفروش ثبت می‌شود و باید به آن توجه داشته باشیم و دغدغه این است که گسیل دستفروش به سمت پایتخت است و باید حداقل سابقه سکونت در نظر بگیریم تا با مسأله انسداد معابر مواجه نشویم.

کاهش ۴۱ درصدی دستفروش در تهران

«سید امیر فتاحیان» مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان گفت: در تهران مدیریت دستفروشی تغییر کرده و در سال ۹۷ و ۹۸ نزدیک ۳۰ هزار دستفروش داشتیم و الان پنج هزار نفر رسیده و ۴۱ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: نگاه شهرداری به دستفروشی ساماندهی است و نگاه منطقی به نحوه برخورد با این افراد وجود دارد.

فتاحیان با بیان اینکه ۵ هزار و ۸۰۰ نفر دستفروش در کشور داریم، افزود: طی سال‌های اخیر نزدیک ۱۰ هزار دستفروش در کشور ساماندهی شده‌اند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا