درباره راه‌اندازی دوره دکتری مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی در دانشگاه تربیت مدرس

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

در نشست شورای دانشگاه تربیت مدرس، راه اندازی دوره دکتری مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی در دو گرایش “انرژی” و “بازیافت و مدیریت پسماند” به تصویب رسید.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در این نشست  «دکتر خسرو تاج» بخش مدیر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری در خصوص طرح موضوع و روند راه اندازی رشته در کمیسیون برنامه ­ریزی جامع آموزشی دانشگاه و شورای آموزشی توضیحاتی را عنوان کرد.

در ادامه دکتر احمد بناکار مدیر گروه مکانیک سیستم به دلایل توجیهی و ضرورت راه اندازی رشته اشاره کرد.

وی تربیت نیروی انسانی متخصص برای تأمین بخشی از اهداف خودکفایی در کشاورزی به خصوص در زمینه های مکانیزاسیون کشاورزی و تولید اقتصادی محصولات، تحقیق و پژوهش و انطباق ماشین در کشاورزی و آموزش کادر اجرایی مجتمع های کشاورزی مکانیزه کشور،‌ توجه روز افزون نظام کشاورزی کشور و سند چشم انداز به روند توسعه و مکانیزاسیون کشاورزی به منظور مدیریت و بهسازی فرآورده های جانبی کشاورزی و پسماندهای زیستی و انتخاب مناسب ترین فناوری های سازگار با شرایط ویژه در جواع روستایی و مناطق کشاورزی را از دلایل توجیهی ایجاد این رشته عنوان کرد.

وی افزود: مدیریت و هدایت اجرایی طرح های کلان مکانیزاسیون کشاورزی، برنامه ریزی و سیاست گذاری برنامه های کلان مکانیزاسیون کشاورزی و ارزیابی و تحلیل طرح های مکانیزاسیون کشاورزی از توانمندی هایی است که دانش آموختگان این رشته در این دوره می آموزند.

مدیر گروه مکانیک سیستم دانشگاه تربیت مدرس، در ادامه در خصوص اعضای هیات علمی مدرس رشته،‌ سابقه رشته در دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه ها، برنامه درسی رشته و امکانات گروه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربت مدرس، در ادامه پس از بررسی موضوع و بیان نظرات و دیدگاه های اعضای شورا، راه اندازی دوره دکتری مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی در دو گرایش انرژی و بازیافت و مدیریت پسماند به تصویب رسید.

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا