رونمایی سامانه خرید از کتابفروشی‌ها

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازدید از چند کتابخانه که به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت در آیین رونمایی سامانه خرید از کتابفروشی در مجتمع فرهنگی بنفشه انتشارات قدیانی حضور یافت و بصورت نمادین اولین سفارش از این سامانه را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز پنجشنبه ۲۶ آبان پس از بازدید از چند کتابخانه که به مناسبت هفته کتاب صورت گرفت، گفت: همزمان با سی امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، علاوه بر مراسم معمول هرساله، اقدامات ارزشمندی در حوزه کتاب صورت گرفت که از جمله آن ها آغاز فعالیت مجتمع فرهنگی بنفشه با محوریت پاسخگویی به نیازهای فرهنگی کودکان و نوجوانان است.

وزیر فرهنگ با بیان این که انتظار می‌رفت فعالیت یکساله وزارت فرهنگ در حوزه کتاب در هفته کتاب به صورت ملموس نمایان شود گفت: یکسال قبل از نظر حجم تولید کاغذ داخلی فاصله معناداری با امروز داشتیم اما روز گذشته استمرار توزیع کاغذ ایرانی را جشن گرفتیم. البته دولت فعالیت خود را تا حصول نتیجه نهایی و برآورده شدن انتظار چندین ساله خودکفایی کاغذ ادامه خواهد داد.

اسماعیلی تاسیس شبکه اینترنتی کتاب را دیگر اقدام مهم هفته کتاب دانست و گفت: حوزه کتاب به رسانه تخصصی برای ارتباط با مخاطبان نیاز داشت که امیدواریم با تداوم فعالیت این شبکه محقق شود.

کتابفروشی‌ها نمادهای هویت فرهنگی شهرها هستند

وی با اشاره به توجه وزارت فرهنگ به حلقه‌های نشر از تولید تا توزیع گفت: نهایت تلاش ها انجام می‌شود تا اقدامات حمایتی وزارت فرهنگ در زنجیره نشر موجب ضعف کتابفروشی‌ها نشود؛ چرا که کتابفروشی‌ها نمادهای هویت فرهنگی شهرها هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: اگر جامعه خردمحور و عقلانی می خواهیم، جایگاه کتاب در آن باید بدرخشد. ذات جامعه خردمحور که به سوی تمدن نوین اسلامی در حرکت است، با آگاهی، آزادی بیان، گردش آزاد اطلاعات و گسترش آگاهی‌های عمومی گره خورده است.

وزیر فرهنگ با مقایسه میزان سواد عمومی پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: پیش از انقلاب حدود پنجاه درصد مردم با سواد بودند اما انقلاب دینی و اصیل ایران با ایده آگاهی بخشی این حوزه را متحول کرد.

اسماعیلی ادامه داد: در سال‌های گذشته کشور ما از منظر توسعه منابع انسانی در بالاترین رتبه جهانی قرار گرفته اما بدخواهان ایران این موفقیت ها و آرامش کشور را تحمل نمی کنند. آن ها با تروریسم رسانه ای به جنگ امید مردم آمده اند و تلاش می کنند مردم ما را خسته کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با مطالبه‌گری عدالت، آگاهی و مشارکت مردم، مادیت را به عنوان ذات محوری جهان غرب به چالش کشیده است. رویکرد غربی‌ها در قبال کشورهای منطقه به خوبی ادعای دروغین آزادی و دموکراسی آن‌ها را نمایان می کند؛ حال آن که از این منظر ایران با کشورهای منطقه فاصله نجومی دارد.

وزیر فرهنگ افزود: وقتی غرب در جهل به سر می برد مهمترین آثار فرهنگی جهان به دست بزرگان اندیشه در جهان اسلام منتشر می شد. امروز هم حرکتی مهم برای بازپس گیری آن جایگاه آغاز شده و همین، زمینه دشمنی غرب است.

هفته کتاب امسال حدود بیست هزار برنامه در شهرها و روستاها برگزار شد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به رویکرد وزارت فرهنگ در راستای عدالت فرهنگی در خصوص فعالیت های وزارتخانه مبتنی بر انتقال رخدادهای فرهنگی از پایتخت به سراسر کشور گفت: در هفته کتاب امسال حدود بیست هزار برنامه در شهرها و روستاها برگزار شد تا با حضور مسئولان فرهنگی و اهالی کتاب در نقاط مختلف کشور، نشاط و دلگرمی اجتماعی تقویت شود.

در این مراسم سامانه خرید از کتابفروشی‌ها با حضور وزیر فرهنگ رونمایی شد و محمدمهدی اسماعیلی بصورت نمادین اولین سفارش از این سامانه را ثبت کرد.

وزیر فرهنگ پیش از حضور در مجتمع فرهنگی بنفشه انتشارات قدیانی، از کتابفروشی مرجع و بین‌الملل بازدید کرد و در جریان فعالیت‌ها و تازه‌های نشر این دو مجموعه قرار گرفت. 

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا