صمد نژاد ابراهیمی به سمت مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی منصوب شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «دکتر صمد نژادابراهیمی» را به سمت «مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی» منصوب کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «دکتر پیمان صالحی» در متن حکم «دکتر نژادابراهیمی» آورده است:

«با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و سوابق اجرایی و علمی ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان “مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی” منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با نصب‌العین قرار دادن قوانین و اسناد بالادستی در حوزه علم و فناوری، تعامل سازنده با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی و توجه ویژه به برنامه‌های ذیل گام‌های مؤثری در جهت نیل به اهداف عالی نظام و اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بردارید.

• توجه ویژه به مرجعیت و دیپلماسی علمی از طریق نمایه‌سازی مجلات علمی در پایگاه‌های معتبر جهانی، پشتیبانی از حضور اساتید و محققان در مجامع و احراز کرسی در سازمان‌های بین‌المللی

• افزایش دقت، سرعت و شفافیت در صدور مجوزها، ارائه آمار و انجام فرآیندها از طریق تجمیع سکوهای  علمی و روزآمدسازی آن‌ها

• ساماندهی انجمن‌های علمی در جهت همگرایی و هم‌افزایی و افزایش اثربخشی آن‌ها در سطح ملی  و بین‌المللی

• بازآفرینی نقش قطب‌های علمی در جهت حل مسئله و ایجاد دانش فنی و فناوری‌های مورد نیاز جامعه و صنعت

• آینده‌نگاری و آینده‌ پژوهشی برای احصاء اولویت‌های علمی و پژوهشی و برنامه‌ریزی برای پاسخگویی مناسب به نیازهای حال و آینده کشور

• همکاری و هم افزایی با سایر حوزه‌های پژوهش و فناوری در سطح ملی و بین‌المللی در محدوده مأموریت‌های آن اداره کل

• برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای کلیه ذی‌نفعان در حوزه اخلاق علمی و فعال‌سازی کمیته‌های مذکور در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و  مراکز پژوهشی

• تدوین سیاست‌ها و اجرای برنامه‌های اثربخش برای حمایت، تقدیر و تکریم اساتید، دانشمندان و محققان برجسته کشور

• برنامه‌ریزی برای افزایش رؤیت‌پذیری اساتید، محققان، دانشمندان، دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مؤسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی کشور».

معاون پژوهشی وزیر علوم همچنین در نامه‌ای جداگانه از خدمات دکتر محسن شریفی، مدیرکل سابق دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی در طول تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، دکتر صمد نژادابراهیمی (زاده تبریز _ ۱۳۵۷) دارای دکترای زیست‌شناسی دارویی (فیتوشیمی) از دانشگاه بازل کشور سوئیس و دانشیار فیتوشیمی در پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی است. از سوابق اجرایی وی می‌توان به مدیرگروه فیتوشیمی، معاون پژوهشی پژوهشکده گیاهان و مواد اولیه دارویی، مدیرکل پشتیبانی پژوهش و فناوری دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد.

دکتر نژادابراهیمی تحقیقات گسترده‌ای در حوزه گیاهان دارویی و شیمی ترکیبات طبیعی داشته و تاکنون بالغ بر ۲۰۰ مقاله علمی داوری شده در مجلات بین‌المللی با ضریب تاثیر بالا به چاپ رسانده و مجری چندین طرح در این حوزه بوده است.

از موفقیت‌ها و افتخارات وی نیز می‌توان به دانشجوی نمونه کشوری، قرار گرفتن در لیست دانشمندان یک درصد ISI در دو سال متمادی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، محقق جوان برگزیده چهاردهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی و محقق جوان برتر فرهنگستان علوم پزشکی ایران اشاره کرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا