مرتضی نیازی: ۲۴ هزار شغل جدید در مناطق روستایی و محروم استان فارس ایجاد می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: هشت هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور جدید با ظرفیت ۲۴ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در مناطق روستایی و محروم استان فارس تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «مرتضی نیازی» اظهار داشت: هشت هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بر اساس برنامه و فوق‌برنامه بنیاد برکت در سال ۱۴۰۱ در استان فارس عملیاتی می‌شود.

به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۲۹ شهرستان و بیش از ۵۰۰ روستا در استان فارس تحت پوشش اقدامات این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی اجتماع‌محور قرار دارند.

وی درباره اقدامات کلی بنیاد برکت در حوزه اشتغال‌زایی در استان فارس تصریح کرد: تا به امروز بیش از ۱۰ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور در مناطق محروم استان فارس به بهره‌برداری رسیده که ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۳۰ هزار نفر را به دنبال داشته است.

نیازی با بیان اینکه، این ۱۰ هزار طرح اشتغال با حجم کل سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد ریال و با تلاش ۴۷ مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: عمده طرح‌های اشتغال ایجاد شده در استان فارس به رسته‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع دستی و خدمات عمومی مربوط می‌شود.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت اضافه کرد: ۴۴ درصد طرح‌های اشتغال راه‌اندازی شده در مناطق کم‌برخوردار استان فارس به بانوان کارآفرین اختصاص دارد همچنین یک‌هزار طرح هم متعلق به اقشار ویژه اجتماعی از جمله معلولان و زنان سرپرست خانوار است.

نیازی تاکید کرد: بنیاد برکت با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی، اقدام به راه‌اندازی نهضت اشتغال‌زایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور کرده است.

معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: تاکنون ۲۱۸ هزار طرح اشتغال اجتماع‌محور با ظرفیت اشتغال ۶۵۰ هزار نفر و با حجم کل سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی شده است.

نیازی اضافه کرد: نزدیک به یک‌هزار مجری و تسهیل‌گر بنیاد برکت در ۱۱ هزار و ۵۰۰ روستا و ۴۰۵ شهرستان در ۳۱ استان کشور مشغول به خدمات‌دهی به متقاضیان اشتغال هستند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا