مهدی ضرغامی: دوره‌های تخصصی حکمرانی برای نخبگان برگزار می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان گفت: دوره‌های تخصصی حکمرانی برای نخبگان کشور با همکاری دانشکده‌ها و اندیشکده‌های حکمرانی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، مهدی ضرغامی افزود: یکی از شیوه نامه‌های مهمی که این بنیاد ملی نخبگان در حال اصلاح و توسعه آن است، موضوع دستیار حکمرانان است؛ افرادی که رتبه خوبی در کنکور کسب کنند لزوماً نمی‌توانند دستیار یا مشاور وزیر و استاندار شوند و حتماً باید دوره‌هایی را بگذرانند، از این رو بنیاد ملی نخبگان در تلاش است که این دوره‌ها را با همکاری اندیشکده‌ها و دانشکده‌های حکمرانی کشور برگزار کند.

وی همچنین درباره تفاوت نخبه با استعداد برتر اظهار داشت: استعداد برتر به فردی اطلاق می‌شود که با توجه به ویژگی‌های ذاتی خود امکان رسیدن به مرحله نخبگی را دارد اما نخبه فرد برجسته و کارآمدی است که در خلق و گسترش علم، فرهنگ، فناوری، هنر، ادب، مدیریت و حکمرانی کشور درچارچوب ارزش‌های اسلامی دارای اثرگذاری بالایی باشد.

مدیرکل دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان تصریح کرد: اینکه فردی معدل و رتبه بالایی در مدرسه و کنکور دارد یا مقالات زیادی نوشته باشد، علامت نخبگی نیست و بلکه نشانه برخورداری از استعداد برتر است، لذا باید به هدایت و توانمندسازی این استعدادهای برتر کمک کرد تا به مرحله نخبگی برسند.

ضرغامی در تعریف شاخص‌های نخبگی به ساحت‌های‌ نخبگی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر کسی بتواند محتوای آموزشی اثرگذار و نوآورانه داشته باشد و نظریه‌پردازی و از همه مهمتر شاگردپروری و ترویج علم کند می‌توان گفت که این فرد در ساحت آموزشی، نخبه است.

وی افزود: ما در ساحت پژوهش نیز به کسانی نیاز داریم که طرح‌های پژوهشی مهم و اثرگذاری را تولید و مسایل کشور را حل کنند. همچنین یک فرد نخبه باید بتواند طرح‌های فناورانه و نوآورانه‌ای را تولید و تجاری سازی کند.

براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، مدیرکل دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان انجام فعالیت نوآورانه در حوزه دین و فرهنگ و خدمت رسانی به مردم را ساحت دیگری از نخبگی دانست و گفت: اگر فردی در سطح ملی و بین المللی بتواند در این حوزه‌ها اقدام نوآورانه داشته باشد نیز نخبه محسوب می‌شود.

ضرغامی یادآور شد: در دانش مهندسی و پزشکی پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته ایم اما در حوزه حکمرانی در مراحل‌های ابتدایی کار قرار داریم، از این رو باید دوره‌های جدید را برگزار کنیم تا نخبگان حکمرانی را برای ورود به عرصه عمل آماده کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا