آرزو ذکایی‌فر: ۱۵۰۰ باشگاه سلامت اجتماعی نوجوانان در کشور فعالیت دارند

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت ۱۵۰۰ باشگاه سلامت اجتماعی نوجوانان در سطح کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «آرزو ذکایی‌فر» عصر سه‌شنبه ۱۵ آذرماه در کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان درسطح محلات به منظور آموزش مهارت‌هایی چون مهارت خودمراقبتی در حوزه روانی، اجتماعی و معنوی تعداد ۱۵۰۰ باشگاه‌های سلامت اجتماعی نوجوانان در کشور فعال بوده که این باشگاه‌ها و نوجوانان پروژه‌های محلات خود در این حوزه را با حمایت گیری از بخش‌های مختلف از جمله شهرداری ها و فرمانداری ها انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه این باشگاه‌ها و نوجوانان سال گذشته دارای یک میلیارد تومان سهم آورده بوده‌اند، افزود: سال گذشته سازمان بهزیستی یک منابع اعتباری برای کمک به این نوجوانان و باشگاه‌ها داشت که این مساله و مشکل خود را  در اجرای پروژه‌ها احصاء کرده و پروژه ای را که پیشنهاد می دهند، راهبری کنند.

ذکایی‌فر ادامه داد: ضمن اینکه آنها با حمایت گیری از بخش‌های مختلف یک‌میلیارد تومان سهم آورده داشتند و با حمایت گیری از شهرداری و فرمانداری و سایر بخش ها ظرفیت های اعتباری و اجرایی خوبی برای اجرای پروژه خود به محلات خود آورده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به وجود ۲۴۰۰ تسهیل گر اجتماعی در مقاطع تحصیلی لیسانس، کارشناس ارشد و دکترا در حوزه علوم اجتماعی، روانشناسی و جامعه شناسی در سطح کشور خاطرنشان کرد: در طول ۲۰ سال گذشته با آموزش‌هایی که به آنها داده‌ایم، همواره در اجرای برنامه‌ها همراه سازمان بهزیستی بوده‌اند.

ذکایی‌فر بیان کرد: در برنامه ششم در بخش موضوعات اجتماعی در جای جای آن به موضوعات آسیب های اجتماعی اشاره شده که در بخش ماده ۸۰ آن آمده است دولت تا پایان برنامه ششم باید بتواند ۱۰ درصد طلاق، ۱۵ درصد کودکان خیابانی و ۲۰ درصد اعتیاد را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا در حوزه مسائل اجتماعی و آسیب های اجتماعی برای کاهش آسیب ‌های اجتماعی درصد ذکر نمی‌شود و بیان درصد برای آسیب‌های اجتماعی یک نکته غیرعلمی بوده و نگاه علمی و عالمانه به موضوع آسیب های اجتماعی وجود ندارد.

ذکایی‌فر افزود: بنابراین اشتباه و خطای استراتژیک ما از همانجا در بحث سیاست گذاری و برنامه ریزی شروع می شود و به اقدامات و مداخلات ما تسری می یابد و تمام ما در سازمان بهزیستی تلاش داریم که بتوانیم به قانون گذار  گزارش درصد بدهیم.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه طی این سال‌ها بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مغفول مانده است، مطرح کرد: امروز دینداری یکی از مهمترین عوامل کاهش‌های آسیب های اجتماعی بوده و در دنیا رویکرد پیشگیری از رویکردهای فضیلت محور شده که بر روی توانمندی و داشته‌های هر فرد کار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نقش موثر روحانیون، رسانه‌ها و فضای مجازی در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: همگرایی، تعامل و هماهنگی بین دستگاه ها از نقش موثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برخوردار است.

ذکایی‌فر با تاکید بر پرهیز از هر گونه جزیره‌ای کار کردن دستگاه ها مختلف ذیربط در بحث آسیب های اجتماعی برای رسیدن به نتیجه  مثبت، اظهار کرد: آموزش و مهارت آموزی از نقش موثری در کاهش نرخ بزهکاری و جرائم برخوردار بوده که نباید از آن غافل شد.

وی  در ادامه با اشاره به سامانه رصد کاهش آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی تصریح کرد: مداخله و نوع مداخله در آسیب‌های اجتماعی با توجه به وضعیت هر شهرستان متفاوت است.

ذکایی‌فر یادآور شد: در شهرستان اسدآباد مداخلات در کاهش آسیب های اجتماعی باید با سرعت، دقت و ملاحظات بیشتری شکل بگیرد و ورود و اقدام جدی کرد و از فرصت ها و لحظات استفاده ممکن را داشته باشیم.

وی گفت: اسدآباد از جمله شهرستان‌هایی است که کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برای مداخله در کاهش آسیب‌های اجتماعی آن درخواست ورود سازمان  بهزیستی را داشته است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا