اعلام مبالغ جدید دستمزد کاردانشجویی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: طرح همیار دانشجو (کار دانشجویی) به منظور ترویج فرهنگ همیاری در میان دانشجویان و بهره‌گیری پاره وقت از توانمندی‌های دانشجویان در پیشبرد امور دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و ایجاد زمینه تجربه‌اندوزی و مهارت‌آموزی دانشجویان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «دکتر هاشم داداش پور» در حاشیه افتتاح سالن فرهنگی ورزشی ریحانه دانشگاه کاشان، ضمن بیان این مطلب افزود: بر اساس شیوه نامه جدید طرح همیاردانشجو، هر کدام از دانشجویان می‌توانند به عنوان همیار دانشجو تا ۱۰۰ ساعت در قسمت های مختلف دانشگاه اشتغال به کار داشته باشند و بر اساس فعالیتی که انجام می‌دهند ساعتی ۱۸ هزار تا ۲۵ هزار تومان برای آنها لحاظ می‌شود، این مبلغ برای دانشجویان متاهل یک و نیم برابر ضریب فوق محاسبه خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در بخش دیگری از سخنانش، ساخت خوابگاه متاهلین را از اولویت‌های مورد نیاز دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: از آنجائیکه رویکرد دولت سیزدهم رویکرد خانواده مدار و خانواده محور است باید ساخت خوابگاه‌های متاهلین در دانشگاه‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.

دکتر داداش پور به یک هزار و ۵۰۵ واحد خوابگاهی در دانشگاه‌های کشور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حدود ۲۰ دانشگاه کشور دارای خوابگاه متاهلین هستند و امید است تا پایان دولت این ظرفیت خوابگاهی به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

رئیس امور دانشجویان خاطر نشان کرد: حدود ۴۰۰۰ واحد خوابگاهی در دانشگاه‌های کشور در حال ساخت است که سعی داریم تا پایان سال آینده این خوابگاه‌ها را تکمیل نماییم. دکتر داداش پور دانشگاه کاشان را یکی از دانشگاه‌های خوب عنوان کرد و افزود: این دانشگاه توانسته در کمترین زمان بیشترین رشد را داشته باشد.

دکتر داداش پور توجه به زیر ساخت های ورزشی در کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: در حوزه ورزشی دانشگاه‌های کشور به لحاظ زیرساخت‌های ورزشی رشد خوبی دارند و این اتفاق بزرگی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در ادامه افزود: در حوزه بورسیه‌های دانشجویی نیز سعی داریم بورس‌ها را متنوع کنیم.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، وی در پایان با اشاره به اهمیت بورسیه کردن دانشجویان نخبه خاطرنشان کرد: دانشجویان مستعدی هستند که از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردارند و می‌توانند از بورس‌هایی که برای آنها در دانشگاه‌ها تعریف می‌شود استفاده کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا