انسیه خزعلی: نظام‌واره شغلی بانوان در برنامه هفتم توسعه تنظیم شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تنظیم نظام‌واره شغلی بانوان در برنامه هفتم توسعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا،«انسیه خزعلی» در همایش اشتغال آفرینی زنان کشور در سالن وزارت کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، افزود: زنان ایرانی با توجه به صداقت و پاکدستی، دقت و ظرافت، احساس مسئولیت و تعهد بی‌نظیری که در امور دارند، می توانند در امر کارآفرینی و اشتغالزایی موفق عمل کنند.

وی اظهار داشت: زنان کارآفرین بسیاری از مشکلات را تحمل می کنند و در مقابل محدودیت‌ها و عدم مقبولیت‌هایی که نسبت به کار بانوان وجود دارد، می‌توانند بایستند و توانمندی‌های خود را نشان دهند.

خزعلی تصریح کرد: زنان سرمایه‌های فکری و اجتماعی ما هستند و توانستند، صنایع دستی که خاموش شده بود را احیاء کنند و به صادرات برسانند؛ از این رو باید از ظرفیت‌های آنان در امور اقتصادی استفاده بیشتری شود.

معاون رئیس جمهور در واکنش به حذف عضویت ایران در کمیسیون مقام زن، تاکید کرد: زن ایرانی حدف نمی‌شود و می‌تواند مقاومت کند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از زنان کارآفرین، طرح خانه‌های مولد را داریم که بزودی تصویب می‌شود و برخی مزایا نیز برای زنان کارمند در نظر گرفته می‌شود که ممکن است برای برخی کارفرمایان ناخوشایند باشد و دیگر زنان کارمند را بکار نگیرند که با همراهی دولت حل می‌شود.

خزعلی تاکید کرد: نباید دائما به دنبال آن باشیم که برای زنان در ادارات کار ایجاد کنیم، بلکه باید طوری رفتار شود که زنان رهبر حرکت کارآفرینی و در کسب و کار خانواده محور باشند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده اظهارداشت: در سفرهای استانی تاکید می شود بازارچه‌هایی که زنان سرپرست خانوار از آنها استفاده می کنند، زمینه ساز صادرات با کیفیت بالای کار و بسته‌بندی مناسب نیز داشته باشد.

مدیرکل برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در این همایش با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه زنان کارآفرین، افزود: در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در راستای حمایت از زنان کارآفرین و اشتغالزایی آن‌ها شکل گرفته است.

لاله فرهنگ متین اظهار داشت: حمایت از ۲۱ استان، شناسایی کارآفرینان برتر، ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان سرپرست خانوار در شهرهای گیلان، گلستان، خوزستان، فارس، یزد، قم و زنجان از اقدامات موثر در حوزه کارآفرینی بوده است و ۳۰ درصد استان‌های کشور وارد چرخه کارآفرینی شدند و مابقی هم در مرحله شناسایی قرار دارند.

وی با اشاره به تدوین طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و حمایت از زنان کارآفرین، تصریح کرد: زنان کار آفرین هر استان را شناسایی کردیم که بر اساس زیست بوم فعالیت می کنند، تسهیلات و امکانات به آن‌ها می‌دهیم تا زن سرپرست خانوار را تحت حمایت قرار دهند.

متین تاکید کرد: ایجاد محیط امن شغلی با استفاده از کارآفرینان زن، توانمندسازی اقتصادی زنان، ایجاد پایداری شغل سه ساله برای زنان سرپرست خانوار و بکارگیری طرح‌ها با مشاغل متناسب با زیست بوم استان‌ها از جمله اهداف این طرح است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا