اعلام فراخوان بخش مد و لباس نمایشگاه «شهر خانواده»

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نمایشگاه ملی «شهر خانواده» از ۸ تا ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ متقاضی می‌پذیرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا،‌ نمایشگاه ملی «شهر خانواده» با حضور و مشارکت طراحان و تولیدکنندگان مدولباس ایرانی ـ اسلامی توسط کارگروه ساماندهی مدولباس کشور، ذیل برنامه ملی گوهرشاد و همزمان با ایام منتسب به حضرت زهرا (س)، از تاریخ ۱۵ دی‌ تا ۱۵ اسفندماه امسال، در مصلای امام خمینی(ره)، سرای سوم چهلسرا برگزار می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان و واجدین شرایط می‌توانند از ۸ تا ۱۲ دی‌ماه به وب‌سایت iranmode.farhang.gov.ir مراجعه کرده و ضمن کسب اطلاعات بیشتر، برای ثبت‌نام اقدام کنند.

شرایط حضور در این نمایشگاه به این ترتیب است که کلیه آثار قابل‌عرضه، می‌بایست دارنده «نشان شیما» بوده، همچنین کلیه طراحان دارای کارت عضویت طراحان از سامانه کارگروه ساماندهی مدولباس باشند. بر این اساس، تمامی آثار با نظارت کارشناسان اتاق اصناف، کارگروه، و تعزیرات تهران قیمت‌گذاری خواهند شد.

اجاره‌بهای هر غرفه ۱۲ متری برای یک ماه نیز مبلغ هفتاد میلیون ریال است. «کارت ملی»، «پروانه بهره‌برداری»، «گواهی فعالیت صنعتی»، «کارت شناسایی کارگاه معتبر»، «پروانه صنفی تولیدی»، «مجوز موسسه و فعالیت» و «کارت صلاحیت طراحان» از جمله مدارکی است که باید برای شرکت در نمایشگاه ارائه شود.

اهداف این نمایشگاه به‌منظور «دسترس‌پذیر کردن مد و لباس ایرانی اسلامی برای اهالی تهران»،‌ «همیاری و مساعدت به کسب‌وکارهای آسیب‌دیده حوزه مدولباس»،‌ «افزایش و توسعه خلاقیت، نوآوری و توسعه در مدولباس اسلامی- ایرانی و ساماندهی آن»،‌ «کمک به اشاعه وگسترش سبک پوشش ایرانی و اسلامی در جامعه»، و «بسترسازی، به‌کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مولفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در عرصه پوشش و سبک زندگی» فراهم شده است.

همچنین رویکرد نمایشگاه «شهر خانواده» در راستای رویکرد غالب معرفی الگوها و سبک‌های اصیل و نوین ایرانی ـ اسلامی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی گرفته باشند، خواهد بود.

از آن‌جایی‌که اهداف مذکور در جهت ساماندهی و همیاری با قشر طراح و تولیدکننده مدولباس و ایجاد بستر مناسب خریدوفروش برگزار می‌شود، مورد توجه بیشتری است، اما در این بین، چند رویداد رقابتی و انگیزشی فعال می‌شود، که به شرح زیر است:

– مسابقه غرفه برتر از نگاه مردم:

در این بخش با جمع‌آوری نظرات شرکت‌کنندگان در نمایشگاه در سه حوزه قیمت متناسب باکیفیت، طراحی دکور و نوآوری با در نظر گرفتن کارایی، فرهنگ و موازین ایرانی و اسلامی، حاضران در نمایشگاه ارزیابی شده و به غرفه‌های برتر که حائز بیشترین رأی و امتیاز شدند، جوایزی اهدا خواهد شد.

– رویداد ایده‌پردازی بهبود نیازها و مشکلات فروش محصولات مدولباس ایرانی- اسلامی:

در این رویداد که با حضور تمام غرفه‌داران برگزار خواهد شد، نیازها احصا شده و سپس با تشکیل تیم‌های ایده‌پردازی با حضور اساتید، ایده‌هایی استخراج‌ شده و پس از انجام مراحل داوری، به برترین‌ها جوایزی اهدا خواهد شد.

حوزه‌های موردبررسی رویداد نیز عبارت‌اند از:

– راهکارهای ایجاد فروش در زمان نبود سکوهای فروش مجازی

– بررسی مشکلات سکوهای دائمی موقت فروش

– نیازهای جدید در بحث طراحی لباس و صنعت مدسازی و…

– حضور سکوهای مجازی عرضه محصولات ایرانی و ایجاد بستر مناسب در جهت تعامل طرفینی بین ایشان و تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات مدولباس ایرانی – اسلامی

– برگزاری رویداد شتاب‌دهی به تولیدکنندگان خرد ولی دارای توانمندی در جهت تقویت رشد

– برگزاری رویدادهای تبلیغی ترویجی متناسب با ایام و مناسبت‌های این بازه از جمله برنامه‌های متناسب با دهه فجر و ایام اعیاد رجبیه و شعبانیه

– عرضه چادر مشکی باکیفیت با قیمت پایین‌تر از بازار

– برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی

جانمایی غرفه و رزرو اولیه متقاضیان در این نمایشگاه به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و از آن‌جایی‌که مخاطب این نمایشگاه بر محوریت کل اعضای خانواده است، در کنار دیگر اهداف، محصولات فرهنگی از قبیل نوشت‌افزار، اسباب‌بازی و محصولات کودکان عرضه خواهد شد. نشانی پایگاه ثبت نام و اطلاع رسانی نمایشگاه در اطلاعیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا