نخستین جشنواره فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری قالی ایران برگزار خواهد شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

نخستین جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران به همت پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، مرکز ملی فرش ایران و پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور در ایام دهه فجر ١۴٠١ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، رییس مرکز ملی فرش ایران درباره برگزاری جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران گفت: این جشنواره در سطح استان‌ها هم برگزار می‌شود، هدف از برگزاری چنین جشنواره ای آموزش برای قالی‌بافان است تا بتوانیم سطح دانش هنرمندان قالی‌باف را ارتقا دهیم. آموزش‌هایی در حوزه تخصصی و دانش‌افزایی و همچنین در حوزه عمومی به خصوص کسب و کار از موضوعات مهم این جشنواره است.

فرحناز رافع افزود: از دیگر اهداف این جشنواره تثبیت و ماندگارکردن هنرمندان قالی‌باف در این صنعت است، همچنین رویکرد اصلی این جشنواره رویکردی خلاق و فناورانه در این حوزه است، یعنی استفاده از فناوری‌های جدید، نوآوری در تولید و فروش این صنعت و بهبود اوضاع کسب و کار هم در تجارت ملی و هم بین المللی با آموزش‌های ارائه شده است.

رییس مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: نخستین جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران رویدادی اثر بخش است که میزان اثر بخشی آن را با ارزیابی‌هایی که بعد از برگزاری این رویداد انجام می‌شود می‌توان دریافت.

رافع افزود: برگزاری جشنواره فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری قالی ایران در سطح ملی به خصوص در تهران، یک بارش افکار و طوفان فکری در حوزه بهبود تجارت این هنر و صنعت را در پی خواهد داشت. قصد داریم هنرمندان قالی‌باف در این زیست بوم را گردهم آوریم و با افرادی که در این حوزه خلاقیت و نواوری دارند، آشنا کرده تا موجب ارتقا و توسعه هنر و صنعت قالی ایران شویم.

وی تاکید کرد: میزان اثربخشی این جشنواره برای ما از اهمیت به سزایی برخوردار است به طوری که افراد آموزش ببینند و توسعه و ارتقا در حوزه فروش و سلیقه یابی و خلق ارزش اتفاق بیافتد و ضریب نفوذ آن در اقتصاد دیده شود.

رافع عنوان کرد: این جشنواره با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، وزارت علوم و مرکز ملی فرش ایران و فعالان بخش خصوصی برگزار خواهد شد که مهمترین قسمت همان بخش خصوصی و تشکیل کمیته ارزیابی است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: باتوجه به اینکه این جشنواره برای نخستین بار است در سطح ملی برگزاری می‌شود، امیدواریم اقبال خوبی داشته باشد و جامعه هدف ما که دانش آموزان، دانشجویان و دانش آموختگان فرش دستباف هستند در این جشنواره شرکت کرده تا بتوانیم از دل کارهای آنها ارزیابان متخصصی را شناسایی کنیم.

وی گفت: فرش به عنوان هویت ملی کشور ماست و باید بتوانیم فرش‌هایی دارای شناسه داشته باشیم. در طرح شفاف‌سازی جریان کالا در وزارت صنعت فرش جزو گروه کالاهایی است که باید شناسنامه داشته باشد همچنین با هماهنگی قوه قضاییه و کانون سر دفتران آنهایی که تمایل داشته باشند، می‌توانند سند مالکیت برای فرش نیز بگیرند. در نتیجه این جشنواره بالاترین خروجی آن شناسایی دانش آموخته حوزه فرش برای راه اندازی کانون ارزیابان است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا