تشکیل مجمع یاریگران زندگی در هفت استان 

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به تشکیل مجمع یاریگران زندگی در هفت استان کشور گفت: ۱۱ استان نیز برای دایر شدن این مرکز، اعلام آمادگی کردند که تلاش برای تحقق این موضوع تا پایان سال را داریم.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «محمد جمالو» در نشست تخصصی مسئولان مبارزه با موادمخدر با عنوان «نقش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه هوشمند و دانش‌بنیان با موادمخدر در عرصه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی» و با حضور دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان‌های سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس اظهار داشت: در حوزه دانش‌بنیان‌ها، در سال ۱۴۰۰، مرکز نوآوری زندگی به عنوان درگاه اتصال ستاد به زیست بوم نوآوری راه‌اندازی شد.

وی افزود: شتاب‌دهنده‌ها سه نوع هستند که یکی از آن‌ها برای حل مسائل سازمان‌ها کار می‌کنند. بخش بزرگی از این نوع شتابددهنده‌ها به دنبال فرهنگ‌سازی و شکستن سقف شیشه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین کار مرکز نوآوری آن است که حل مسائل را به شیوه خلاقانه انجام می‌دهد؛ ادامه داد: یک طرح مهمی به عنوان «نظام جامع اورژانس اعتیاد» یا « ۰۹۶۲۸ پلاس» در آن مرکز در حال انجام است که کار گسترده‌ای خواهد بود.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر بیان کرد: امروزه نزدیک به ۷۰ درصد شاهد افزایش کمی تفاهم‌نامه‌های ستاد هستیم که هدف از انجام این تفاهم‌نامه‌ها هماهنگی و تقسیم کار بین دستگاه‌ها است و امیدواریم شاهد نتایج خوبی در این بخش باشیم.

جمالو ادامه داد: در حوزه خیرین، تاکنون هفتمین مجمع یاریگران زندگی در استان هرمزگان تشکیل شد، همچنین ۱۱ استان در این خصوص اعلام آمادگی کردند که تا پایان سال، سعی داریم این امر محقق شود.

وی اضافه کرد: در واقع این اعلام آمادگی نشان از دغدغه‌مندی مردم در حوزه اعتیاد است. همچنین هر مجمع باید طرح اجرایی ارزش آفرینی را در دست کار داشته باشد و آن را پیگیری کند تا به نتیجه برسد.

وی افزود: طرح ویژه نوروزی را در حوزه پیشگیری از اعتیاد در دست اقدام داریم که به زودی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و انتظار داریم که دبیران شوراهای هماهنگی اجرای آن را در دستور کار داشته باشند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا