مجید مشکینی: کتاب برنامه شتاب‌دهی دانشگاه آزاد تدوین شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین کتاب برنامه شتاب‌دهی این دانشگاه خبر داد و گفت: برنامه شتاب‌دهی برای سراهای نوآوری براساس سند تحول و تعالی دانشگاه شامل هفت فصل است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، «مجید مشکینی» روز شنبه درباره سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: برنامه شتاب‌دهی در سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی براساس آیین نامه جامع بازار فناوری و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تحقق بندهای ۴۲، ۴۵، ۴۹ و ۲۲ راه کنش ها و اقدامات کلان بسته کاری توسعه فناوری، نوآوری و کارآفرینی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تدوین شده است.

وی افزود: کتاب برنامه شتاب دهی حاصل تلاش جمعی از فعالان حوزه فناوری دانشگاه است و شامل هفت فصل با عنوان‌های مکاسب و اخلاق حرفه ای، مباحث حقوقی در کسب و کار، مبانی کارآفرینی و آموزش خلاقیت، اصول بازاریابی و فروش، مبانی فناوری و نوآوری، اصول مدیریت کسب و کار و مبانی مالی و سرمایه‌گذاری است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این برنامه شامل ۶۹ دوره شناسه دار از دفتر توانمندسازی و مهارت‌های کاربردی در حوزه فناوری و نوآوری است که در سراهای نوآوری معاون سرا در واحد دانشگاهی وظیفه اجرای برنامه شتاب دهی را دارد. در واحدهای دانشگاهی که سرای نوآوری ندارند، مدیران مرکز رشد مسئول اجرای برنامه شتاب دهی هستند.

مشکینی افزود: در برنامه شتاب‌دهی به بررسی نیازمندی‌های آموزشی عمومی و تخصصی توسعه تیم‌ها و شتاب‌دهنده‌ها پرداخته شده است. این برنامه اولین برنامه است که برای آموزش فناوری نقشه درستی طراحی کرده است.

وی افزود: افرادی که دوره های لازم در این برنامه را با موفقیت سپری کنند توانایی و مهارت لازم برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان کسب خواهند کرد و انتظار می رود مقدمات تجاری سازی محصولات فناورانه این شرکت ها مهیا شود. هر سال برنامه شتاب دهی مورد بازنگری قرار می گیرد و دوره‌های جدید به آن اضافه خواهد شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا