تدوین آیین‌نامه سرآمدان علمی در دستور کار وزارت علوم

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تدوین آیین‌نامه سرآمدان علمی خبر داد و گفت: بر اساس این آیین‌نامه، منتخبان بر اساس معیارهای فناوری ارزیابی خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، «دکتر علی خیرالدین»، در خصوص معرفی سرآمدان علمی ایران، توضیح داد: در این زمینه دو موضوع مطرح است؛ یکی اینکه در هفته پژوهش و فناوری، فناوران برتر معرفی می‌شوند که برای این منظور دستورالعملی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در این رویداد ممکن است یک دانشگاه، استاد برتر، رییس مرکز رشد برتر و یک  شرکت‌ دانش‌بنیان برتر را معرفی کند، ادامه داد: رویکرد دیگر، معرفی سرآمدان علمی است که در این رویداد بیشتر اعضای هیات علمی برتر معرفی می‌شوند و در معرفی سرآمدان علمی قصد داریم این موضوع را تبیین کنیم که یک عضو هیات علمی می‌تواند سرآمد آموزشی و سرآمد فناوری باشد.

خیرالدین خاطر نشان کرد: از این رو در حال تدوین آیین‌نامه‌ای برای این رویداد هستیم تا اعضای هیات علمی سرآمد علمی را معرفی کنیم.

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، با بیان اینکه در این آیین‌نامه، شاخص‌های معرفی سرآمدان علمی را معرفی خواهیم کرد، یادآور شد: شاخص‌های معرفی سرآمدان علمی، در حوزه‌های فناوری است که از آن جمله این شاخص‌ها می‌توان به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان، ایجاد اشتغال، مالکیت فکری و ایجاد نوآوری اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه تدوین این آیین‌نامه در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: این آیین‌نامه تا یک ماه آینده نهایی خواهد شد.

به گفته معاون وزیر علوم بر اساس این آیین‌نامه اعضای هیات علمی که به عنوان سرآمدان علمی معرفی می‌شوند، در ارتقای آنها و پایه تشویقی آنها مؤثر خواهد بود.   

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا