علی‌اصغر شالبافیان: صندوق توسعه گردشگری تشکیل شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به راه‌اندازی صندوق توسعه گردشگری گفت: این صندوق ماهیت غیردولتی دارد و در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی راه اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، علی‌اصغر شالبافیان در نشست با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی که روز یکشنبه- ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ -در سالن اجتماعات وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: همه تلاش ما در این مدت این بوده که خودمان مانعی ایجاد نکنیم و همه اختیاراتمان را برای رفع موانع به کار گیریم، تاکنون ۳ جلسه با سازمان امور مالیاتی برگزار و همه این موارد از جمله بخشودگی جرائم مالیاتی احصا شده است.

شالبافیان با بیان اینکه بازنگری قانون توسعه ایرانگردی و جهانگردی در حال انجام است، اظهار داشت: هزینه قابل قبول مالیاتی این امکان را فراهم ‌می‌کند که از تمامی فعالان اقتصادی استان استفاده شود. ترغیب و مطالبه از استانداران برای پای کار آوردن صنایع زحماتی است که فعالان حوزه گردشگری باید متحمل شوند. قانون تصویب و دستورالعمل به ادارات کل مالیاتی ابلاغ شده است.

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه سرمایه در گردش و تجهیزات دفاتر خدمات مسافرتی در تبصره ۱۸ دیده شده است، افزود: در حوزه برگزاری تورهای آشناسازی نیز هر اداره کلی که برنامه بدهد و تایید شود وزارتخانه در هزینه‌ها مشارکت می‌کند.

شالبافیان با اشاره به چند پیشنهاد به مجلس شورای اسلامی برای قانون بودجه ۱۴۰۲، ادامه داد: تشکیل صندوق توسعه گردشگری، خواسته بیش از ۲ دهه فعالان گردشگری بود. در متن پیشنهادی، صندوق ماهیت غیردولتی دارد و این کار در راستای مشارکت بیشتر بخش خصوصی انجام گرفته است.

وی با اشاره به سیاست هم‌صدایی و هم‌دلی وزارتخانه افزود: انجام همه این کارهای زیرساختی نیاز به اتحاد و هم‌صدایی دارد. امروز همه تصدیق می‌کنند که وزارتخانه به دنبال یک‌صدایی و کنار یکدیگر قراردادن همه فعالان بخش خصوصی است. اگر این هم‌صدایی رخ دهد می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا