آغاز ثبت ملی شهرها و روستاها با رویکرد تقویت اقتصاد هویت‌بنیان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ثبت ۲ شهر استان مازندران به عنوان شهرهای ملی و یک روستای این استان به عنوان روستای ملی صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارشپایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، «عزت‌الله ضرغامی» با اشاره به موضوع ثبت ۲ شهر و یک روستای استان مازندران به عنوان شهرها و روستای ملی صنایع دستی، گفت: در دومین جلسه از ششمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی، «آلاشت» به‌عنوان شهر ملی جاجیم‌بافی، «بهشهر» به‌عنوان شهر ملی گلیچ‌بافی و «درزی کلا» در شهرستان بابل به‌عنوان روستای ملی حصیربافی انتخاب شدند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتخاب این ۲ شهر و یک روستا را به‌عنوان شهرهای ملی صنایع‌دستی به همه مردم ایران خصوصاً مردم استان مازندران تبریک گفت و افزود: ثبت ملی این شهر و روستاها در حقیقت آغاز ثبت‌های ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی با رویکرد تولید دانش‌بنیان و تقویت توجه و تحقق اقتصاد هویت بنیان است.

ضرغامی تاکید کرد: رویکرد جدید ثبت ملی شهرها و روستاهای صنایع‌دستی حاصل آسیب‌شناسی دقیق و نیازسنجی مبتنی بر واقعیات موجود است. از سرگیری این فعالیت یکی از شاخص‌های عملکرد معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این وزارتخانه است.

در دومین نشست از ششمین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی به ریاست مریم جلالی دهکردی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و با حضور نمایندگان معاونت‌های وزارتخانه، مرکز میراث ناملوس، نهاد ریاست‌جمهوری و همچنین ائمه جمعه، فرمانداران، شهرداران، تشکل‌ها و صنعتگران مرتبط برگزار شد، پرونده‌های ارسالی استان مازندران مورد بررسی قرار گرفت و در این نشست «آلاشت» به عنوان شهر ملی جاجیم بافی، «بهشهر» به عنوان شهر ملی گلیچ بافی و «درزی کلا» در شهرستان بابل به عنوان روستای ملی حصیربافی انتخاب شدند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا