نخستین کافه کتاب بانوان در آمل افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همزمان با گرامیداشت هفته مقام زن در آئینی، کافه کتاب بانوان برای نخستین بار در شهرستان آمل راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، فرماندار ویژه شهرستان آمل در آئین افتتاح کافه کتاب بانوان این شهرستان، ازهمت و مشارکت همه جانبه خیر نیک اندیش حبیب اردشیر که در کنار فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی در انجام مسئولیت‌های اجتماعی هم دغدغه‌مندی دارند، قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه با این همت و اراده‌ای که در بانوان راه‌انداز این کافه مشهود است، امیدوارکننده و باعث دلگرمی شهروندان می‌شود. سیدعباس حسینی افزود: راه اندازی چنین مجموعه‌هایی و جای خالی آن در حوزه‌های فرهنگی شهرستان احساس می‌شود خوشحال هستم که از این پس همه بانوان می‌توانند به صورت تخصصی از امکانات این کافه کتاب استفاده کنند.

 سیده مرضیه حامدی استاد حوزه و دانشگاه و مدیریت کافه کتاب بانون آمل، هم دراین مراسم با قدردانی از تمامی مسولان برای راه اندازی کافه کتاب، گفت: بیشترین دغدغه‌ای که برای بانوان شهرم داشتم و حتی بیشتر خانواده‌ها نیز دغدغه‌مند بودند، این که نمی‌توانستند فرزندان خود را در چه محیط‌هایی که امن هست بفرستند تا راحت‌تر از امکانات فرهنگی استفاده کنند.

 وی افزود: این طرح را از یکسال قبل به‌نام کافه کتاب شروع کردیم که در یک مکان مناسب که کافه باشد وهم کتاب بخوانند و هم اینکه بتوانیم کارهای مشاوره‌ای انجام بدهیم را در نظر داشتیم.

مدیرکافه کتاب بانوان آمل با اشاره به اینکه همه بانوان می‌توانند از امکانات این مکان فرهنگی به‌صورت رایگان استفاده کنند، اضافه کرد: در این کافه کتاب در حوزه دینی، افرادی که حافظ کل قرآن هستند و نیاز به محیطی برای ادامه فعالیت خود دارند و خانم‌هایی که می‌خواهند حضوری و راحت‌تر مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند، خدمات داده می‌شود.

 حامدی ادامه داد: بدون شک آغاز این حرکت می‌تواند الگوی مناسب برای دیگر مراکز در شهرستان ویژه حوزه فعالیت بانوان باشد.

 وی تصریح کرد: انتظار داریم تا دستگاه فرهنگی از هیچ حمایت و کوششی در راستای تقویت در حوزه بانوان دریغ نداشته باشند.

 مدیر کافه کتاب آمل، یادآورشد: حتی از ظرفیت مجموعه کافه کتاب برای عرضه تولیدات بانوان کارآفرینی که نیاز به نشان دادن محصولات تولیدی هستند، می‌توانند از این کافه کتاب استفاده کنند.

این فعال فرهنگی با پیشنهاد مبنی بر اینکه بانوانی که کتاب‌های مازاد دارند به این کافه کتاب تحویل بدهند تا مورد استفاده همگان قرار گیرد، گفت: فعالیت در این کافه کتاب، یک کار جهادی است همه دلسوزانی که علاقمند به همکاری هستند می‌توانند مراجعه کنند تا یک محیط متفاوتی را برای همه بانوان فراهم کنیم.

 وی به نقش اثرگذار بانوان و لزوم مطالعه مستمر تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه بانوان در تربیت آینده سازان جامعه نقش موثری دارند، ضرورت مطالعه  برای این قشر از جامعه مهم تلقی می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا