شناسایی ۱۴ هزار زن تاثیرگذار ایرانی

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون زنان و امور خانواده رئیس جمهور از شناسایی ۱۴ هزار زن تاثیرگذار ایرانی و حمایت از ایده‌های بانوان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، انسیه خزعلی روز چهارشنبه در نشست خبری با موضوع «نخستین اجلاس بین المللی بانوان اثرگذار» با اشاره به برگزاری این اجلاس در روز جمعه ۳۰ دی، اظهار داشت: معاونت امور زنان و خانواده امسال دو کنگره ملی و بین المللی برای شناسایی زنان تاثیرگذار در عرصه‌های مختلف در صدر برنامه‌های خود داشت که روز گذشته کنگره ملی برگزار شد و روز جمعه نقش بین‌المللی را خواهیم داشت.

وی افزود: برگزاری اجلاس زنان تاثیرگذار در سطح ملی و شناسایی اثرگذاری‌های آنان در حیطه‌های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی، اشتغال و کارآفرینی در نظر گرفته شده است که روش‌های مختلفی را برای شناسایی آنها پیش گرفتیم، یکی از این شیوه‌ها از طریق استانداری‌ها و مدیران امور بانوان استان‌ها، شیوه دوم به واسطه عموم و مردم و سایت گوهر شاد بوده است.

خزعلی ادامه داد: کنگره بانوان تاثیر گذار علمی، اقتصادی، پژوهشی و نوآورانه است و هدف اصلی آن تقدیر، حمایت، توانمندسازی و کمک به رشد ایده بانوان است.

وی افزود: انتخاب این زنان تاثیرگذار از طریق عموم مردم، سایت گوهرشاد، امور بانوان استانداری‌ها، حلقه‌های میانی همچنین از طریق شناسایی در جشنواره بانوی ایرانی در هنر و فرهنگ و جشنواره ایده‌های دختران ۱۲ تا ۱۸ سال بوده است.

خزعلی ادامه داد: در سطح بین‌المللی نیز از روش‌های مختلف از طریق وزارت امور خارجه و حلقه‌های میانی، افرادی شناسایی شدند و از آنها دعوت شده است. ۷۰ نفر از این بانوان از مقامات کشورها هستند که حیطه تاثیرگذاری آنها مشخص است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ میهمان داریم، یادآورشد: نمایشگاهی را به صورت جانبی در کنار اجلاس داریم که مدیر عامل همه این شرکت کنندگان بانوان هستند، ۹۰۰ مدیرعامل شرکت های دانش بنیان شناسایی شدند و از میان آنها ۱۰۰ نفر از برترین‌ها در حیطه علمی شناسایی و ۵۰ نفر در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان افزود: پیشنهاداتی برای بانوان شرکت کننده در این اجلاس از کشورهای مختلف داریم که در چند بخش قابل ارائه است؛ جام ورزشی نوروز خاص بانوان برگزار می‌شود که مقدماتی هم در این زمینه انجام شده است.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی موضوع دیگری است که زنان می‌توانند با همکاری کشورهای مشارکت‌کننده در این کنگره در بخش‌های اقتصادی و اجتماعی کارهای مشترکی را تعریف کنند که به صادرات، آموزش و مهارت‌آموزی و شناخت نیازمندی‌های دیگر کمک کند تا در نهایت پیمان و تفاهم‌نامه‌هایی را در این زمینه داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: ۱۰ سند و تفاهم‌نامه‌های دوجانبه بین دستگاه‌های مختلف با همکاری کشورهای دیگر امضا خواهد شد و کار موثری را در عرصه بین الملل انجام خواهیم داد.

خزعلی یادآورشد: امیدواریم با تعاملات مناسب بین کشورهای مختلف حرکت خوبی را برای تاثیرگذاری بیشتر در جهان شاهد باشیم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا