آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان از آغاز اجرای طرح کالابرگ الکترونیک بر بستر شبکه ملی اعتبار در استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «حمید فرداد»، مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی بر بستر شبکه ملی اعتبار (شما) اظهارکرد: دولت این تصمیم را در راستای حمایت از معیشت و سبد غذایی خانوار اتخاذ کرده است. 

وی درباره چگونگی خرید کالا در قالب این طرح گفت: در طرح کالابرگ الکترونیکی امکان خرید اعتباری ۱۰ قلم کالای اساسی تا سقف مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر از تاریخ واریز نقدی، فراهم شده است.
مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان افزود: در حال حاضر بر اساس سبد کالا‌های اساسی مصوب و سرانه مصرف هر یک از آنها، سهم پرداختی خانوار از این سبد ثابت در نظر گرفته شده و مابه التفاوت آن از محل اعتبار یارانه تامین می‌شود؛ ضمن این‌که در صورت تغییر قیمت کالا‌های سبد یاد شده، سهم پرداختی خانوار بدون تغییر باقی می‌ماند.
فرداد افزود: این امکان برای تمام افراد مشمول دریافت یارانه که حساب یارانه آن‌ها در استان هرمزگان افتتاح شده است به صورت خودکار فعال خواهد شد.

وی ادامه داد: مردم در سراسر استان هرمزگان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز و متصل به شبکه نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان اظهار کرد: در این طرح، خرید اقلام اساسی به نحوی است که سهم پرداختی خریدار از قیمت کالا توسط آن‌ها با استفاده از کارت بانکی یا به صورت نقدی پرداخت شده و ما به التفاوت آن با قیمت روز اقلام سبد مرجع از محل اعتبار آن‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت استفاده از اعتبار تخصیصی، میزان استفاده شده از این اعتبار از یارانه ماه بعد خانوار کم شده و مانده آن در زمان واریز نقدی یارانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

فرداد با تاکید بر این که استفاده از اعتبار کاملا اختیاری بوده و از طریق تمامی کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار امکانپذیر است، اظهارکرد: در مورد کالا‌های مشمول طرح، الزامی به خرید یک نشان تجاری خاص نیست و افراد می‌توانند از گروه‌های کالایی اعلام شده از هر نشان تجاری دلخواه خرید خود را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان با بیان این که شرکت در این طرح برای فروشندگان نیز اختیاری است، گفت: فروشندگان صنوف خواربار، لبنیات، پروتئین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی مصرف، می‌توانند با مراجعه

به نرم افزار «بازار» و «مایکت» یا از طریق درگاه الکترونیکی shoma.sfara.ir نسبت به نصب برنامه کاربردی «شما» و ثبت نام از قسمت پنل فروشنده به فروشندگان مجاز در این طرح ملحق شوند.
وی تصریح کرد: تسویه حساب و واریز مبالغ خرید‌های اعتباری (مابه التفاوت مبلغ پرداختی مردم با قیمت کالاها) مشابه تسویه با فروشندگان از طریق کارتخوان بوده و اتصال به این طرح کاملا رایگان است.

مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان خاطرنشان کرد: دولت برای اعمال سیاست‌های حمایتی، نیاز به بستر فنی مطمئن و فراگیر دارد لذا برای رفع این نیاز، شکل‌گیری شبکه ملی اعتبار در دستور کار دولت قرار گرفت.
فرداد تاکید کرد: سامانه «شما» (شبکه ملی اعتبار) بستری مناسب برای مدیریت و اختصاص کلیه اعتبار‌های حمایتی بر اساس هر کد ملی است و در مقطع کنونی یکی از کاربرد‌های این سامانه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا