طرح «جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران» تصویب شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

اعضای شورای شهر تهران به کلیات طرح «جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران» رأی مثبت دادند و آن را به تصویب رساندند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح روز یکشنبه ادامه بررسی طرح «جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهر تهران» را مورد بررسی قرار دادند و نرگس معدنی پور با بیان اینکه در جلسات گذشته عمده بندهای این طرح را قرائت کردیم، گفت: در بند بعدی در مورد الزامات اجرای طرح صحبت می‌کنیم که بر این اساس شناسایی و استفاده از زیرساخت‌های موجود در شهرهای تهران و همچنین آسیب شناسی طرح‌های پیشین و تدوین آئین‌نامه جدید و همچنین کیفی سازی اقدامات زنان سرپرست خانواده با اتکاء به ظرفیت مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها و همچنین تدوین محتوای آموزشی و شناسایی حلقه‌های واسط مورد توجه قرار گرفته است.

ناصر امانی در واکنش به این سخنان گفت: این آئین‌نامه‌ها وجود داشته است و اصلا کار ما این نیست بلکه ستاد توان افزایی زنان را ایجاد کردیم تا این کارها را انجام دهد و اگر دستورالعملی لازم است، بگوییم که بنویسند؛ نه اینکه طرح مشخصی بیاوریم و انگار ما داریم دست یک بچه را می گیریم و آن را هدایت می‌کنیم در حالیکه این اقدامات کار ما نیست.

توکلی زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با حضور در صحن شورا درباره این طرح و شناسایی حلقه‌های واسط، گفت: خوشبختانه بین شورا و شهرداری برای استفاده از حلقه‌های میانی یا همان گروه‌ جهادی «هم نظری» وجود دارد و عمدتا این گروه‌ها زیر نظر نهادهای مختلف همچون سپاه، بسیج، بنیاد مستضعفان و … فعال هستند و اطلاعات این گروه‌ها در یک نهاد ثبت می‌شود و شناسنامه دار هستند و گاهی نیز این گروه‌ها زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کنند و اینکه ما در این مصوبه اعلام کنیم که بیایید یک بار دیگر از ستاد توان افزایی سمن‌ها مجوز بگیرید، چه برکتی دارد؟. وقتی که آنها زیر نظر نهادهای مختلف فعالیت دارند و اگر یک گروهی مجوز نداشت آن موقع می‌تواند از ستاد توان افزایی سمن‌ها مجوز بگیرد.

سروری نیز در تایید این سخنان معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران، گفت: اگر گروه واسط مجوز نداشت می‌تواند بیاید و از ستاد سمن‌ها مجوز بگیرد.

معدنی پور در ادامه گفت: بر اساس یک ماده دیگر این طرح، شهرداری موظف است ظرف مدت سه ماه بعد از ابلاغ این طرح آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را به شورای اجرایی برای تصویب و بررسی ارائه کند و همچنین شهرداران مناطق ۲۲ گانه و روسای سازمان‌ها و شرکت‌ها به عنوان عالی‌ترین مدیر باید نظارت بر حسن اجرای مصوبه کنند و در صورت قصور باید پاسخگو باشند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر با رأی مثبت خود به کلیت طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران رأی مثبت داده و آن را تصویب کردند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا