محمدمهدی اسماعیلی: مناطق ویژه فرهنگی در کشور ایجاد خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چند حوزه فرهنگی مهم در اقلیم‌های کشور پیش‌بینی شده است و در این اقلیم‌ها مناطق ویژه فرهنگی ایجاد خواهد شد تا در پیوست این مناطق فعالیت‌های اقتصادی نیز صورت بگیرد همچنین برای سال آینده در این مناطق فعالیت ابتکاری مدنظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی در همایش هم اندیشی مدیران ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که روز گذشته در مجتمع فرهنگی باغ زیبای تهران برگزار شد، با بیان اینکه وزارت فرهنگ تاکنون به بخش اعظمی از اهداف از پیش تعیین شده خود در دوره جدید دست پیدا کرده است، گفت: حوزه‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالی که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم، سال پر فراز و نشیبی را گذرانده اند اما در عین حال دستاوردهای خوب و مهمی در تمامی حوزه ها به دست آمده که براحتی نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کارنامه کاری وزارت فرهنگ در سال ۱۴۰۱ به دو بخش «اقدامات زیرساختی، حمایتی و رفاهی» و اقدامات «محتوایی» تقسیم می‌شود، افزود: در بخش نخست اتفاقات خوبی در مسئله ارتقای حقوق و دستمزد کارکنان وزارتخانه و سازمان‌ها و نهادهای تابعه وزارتخانه رخ داده است، از سوی دیگر در حوزه زیرساخت‌ها اهتمام جدی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از اقدامات مهم وزارت فرهنگ در دولت مردمی به شمار می‌رود.

اسماعیلی با بیان اینکه تلاش خواهد شد تمامی پروژه‌های نیمه تمام بالای ۵۰ درصد حوزه فرهنگ و هنر کشور تا پایان دوره نخست دولت مردمی به سرانجام برسد، گفت: در سال ۱۴۰۱ تالارهای فاخر فرهنگی در چند استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت که با ادامه این روند شاهد افتتاح پروژه های ملی نیمه تمام در سایر نقاط کشور خواهیم بود.

وی در ادامه به بخش‌هایی از کارنامه وزارت فرهنگ در حوزه محتوایی اشاره کرد و گفت: در این خصوص می‌بایست نگاه تنظیم گری صرف در حوزه‌های مختلف به نقش هدایت گری برای تولیدات فاخر و تحقق ایده تمدن اسلامی تغییر یابد و ماموریت‌های مجموعه های مختلف مطابق با تحقق این اهداف ترسیم شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت از جبهه فرهنگی را از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید برشمرد و افزود: در این راستا بازنگری و بازآفرینی شیوه‌ها و آیین‌نامه‌های حوزه های مختلف فرهنگی و هنری الزامی است که گام‌های ابتدایی این اقدام در شورای هنر کشور در دستور کار قرار دارد و در برخی حوزه‌ها نیز شاهد سپری شدن مراحل پایانی تدوین آیین‌نامه‌ها هستیم.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه بدخواهان ملت ایران به دنبال فروپاشی خانواده های ایرانی هستند، تصریح کرد: شاید هیچ نهادی همچون وزارت فرهنگ در معرض درگیری با جنگ شناختی ترکیبی علیه ملت ایران نباشد زیرا غربی‌ها همواره با فرهنگ و تمدن ایران عزیز عناد می ورزند و در این راستا وزارت فرهنگ پیشران مبارزه با ترویج سبک زندگی غرب خواهد بود.

اسماعیلی با اشاره به اهمیت بازآرایی رسانه‌ای مدنظر مقام معظم رهبری تاکید کرد: اقدامات تحول گرایانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالیت قرارگاهی شتاب بیشتری به خود می‌گیرد که این مسئله مورد اهتمام بخش‌های مختلف قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ایجاد مناطق ویژه فرهنگی گفت: چند حوزه فرهنگی مهم در اقلیم‌های کشور پیش‌بینی شده است و در این اقلیم ها مناطق ویژه فرهنگی ایجاد خواهد شد تا در پیوست این مناطق فعالیت‌های اقتصادی نیز صورت بگیرد همچنین برای سال آینده در این مناطق فعالیت ابتکاری مدنظر قرار خواهد گرفت.

اسماعیلی به سفر اخیر به کشور ونزوئلا و رونمایی از ترجمه اسپانیولی کتاب «سلول شماره چهارده» شامل خاطرات مقام معظم رهبری از دوران تبعید و زندان در دوران ستمشاهی و اجرای سرود سلام فرمانده به زبان اسپانیولی پرداخت و تصریح کرد: مردم ونزوئلا از ۱۱ هزار کیلومتر آن طرف تر از شیفتگی خاصی به انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی برخوردار هستند که این مسئله نشان دهنده عظمت فرهنگی ایران اسلامی است که می‌بایست از این ظرفیت عظیم فرهنگی و هنری بیشترین بهره را ببریم.

وی همچنین ضمن اشاره به اقدامات و برنامه‌های تحول گرایانه بخش های مختلف وزارت فرهنگ گفت: با توجه به دستاوردهای مهم حوزه‌های مختلف وزارت فرهنگ و نهادهای تابعه، سال آینده با نگاهی امیدوارانه گام‌های اساسی و مهمی در راستای تحقق اهداف از پیش تعیین شده برداشته خواهد شد تا منویات و دستورات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ تحقق یابد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا