راه‌اندازی سامانه انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور با هدف تسهیل و تسریع دسترسی مخاطبان به گزارش‌های عملکرد این نهاد، سامانه انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران را راه‌اندازی کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، در راستای شفافیت و در دسترس قرار گرفتن اطلاعات که پیش از این نیز به لزوم اجرای آن تأکید شده بود؛ سامانه‌ای تحت عنوان سامانه «انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران» راه‌اندازی شده است.

با هدف تسهیل و تسریع دسترسی مخاطبان به گزارش‌های عملکرد صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و همسو با سند شفافیت که ارائه و دسترسی آزاد مخاطبان و کاربران به اطلاعات است، سامانه «انتشار اطلاعات طرح‌های پژوهشی بنیاد ملی علم ایران» در اسفند ماه ۱۴۰۱ در دسترس عموم مخاطبان قرار گرفت.

به نقل از روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF)، در این سامانه، اطلاعات پایه کلیه حمایت‌های بنیاد از زمان تأسیس در سال ۱۳۸۲ تاکنون قابل‌جستجو است. علاوه‌برآن نمودارهای آماری شامل پیشنهادهای دریافتی و طرح‌های مصوب به تفکیک سال، توزیع استانی حمایت‌ها، حمایت‌ها به تفکیک حوزه علمی، مدت‌زمان اجرای طرح، نرخ پذیرش طرح، وضعیت جاری طرح‌ها، توزیع رتبه علمی پژوهشگران، توزیع سنی پژوهشگران، طرح‌های مصوب به تفکیک قالب حمایتی و توزیع پیشنهادهای دریافتی و طرح‌های مصوب به تفکیک مکان اجرا در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا