پیام نوروزی «دکتر محمد حاتمی» و بیان برنامه‌های جدید «سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره» در سال 1402

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دکتر محمد حاتمی رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور در پیامی سال نو را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، سال گذشته برای این سازمان سال پرکاری بود و با همه محدودیت‌ها و حوادث مختلف توانست اتفاقات خوبی را رقم بزند. در ادامه متن پیام نوروزی دکتر محمد حاتمی را می‌خوانید:


یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

آغاز سال 1402 و بهار طبیعت را محضر جامعه فرهیخته روان‌شناسی و مشاوره ایران تبریک می‌گویم؛ امیدوارم سال جدید متفاوت از سال‌های گذشته توأم با بهروزی، سلامت، عزت و سربلندی برای ملت بزرگ ایران باشد. سال 1401 تلخ و شیرینی‌های زیادی داشت؛ فروكش كردن پاندمی كرونا بارقه‌های امید را بارور كرد، اما اثرات روانی- اجتماعی آن همچنان باقیست.

برگزاری كنگره بزرگ “آسیب‌شناسی روانی كرونا و مداخالت روانی–اجتماعی در پساكرونا” در سال 1401 رویدادی مهم و اثر گذار بود. تلاش مسئولان سازمان همواره استفاده از فرصت‌ها و حضور موثر درمسائل اجتماعی، دفاع ازحقوق مردم و روان‌شناسان و مشاوران بوده است كه گزارش كامل اقدامات و فعالیت‌ها در نهم اردیبهشت ماه 1402 روز روان‌شناس و مشاور تقدیم حضورتان خواهد شد.

اما لازم می‌دانم، از اقدام بایسته اما دیر هنگام سازمان در افشای روان‌شناس نماها در سال 1401 یاد نمایم. آثار این اقدام موثر در سال‌های آتی بیشتر نمایان می‌شود. لازم است از مردم عزیز كشورمان، رسانه‌ها وروان‌شناسان و مشاوران كه از سازمان بابت این اعلام عمومی حمایت كردند، صمیمانه تشکر نمایم، هر چند روان‌شناس نماها با اقدامات مختلف از جمله صفحات مجازی جعلی و بی‌نام و نشان، افراد متخلف و بی‌هویت تلاش دارند به جایگاه رشته لطمه آورند. اما با هوشیاری و حمایت اعضاء و مردم بی‌اثر خواهد شد.

دغدغه اصلی در چهار سال گذشته كاهش صف متقاضیان پروانه اشتغال تخصصی بوده است كه از همان سال اول ندای حذف مصاحبه و جایگزینی شیوهای دیگر برای ارزیابی، مدام پیگیری می‌شد. اكنون تابو مصاحبه شکسته شده، هر چند كمیسیون‌ها وظایف خود را جهت تعیین حدود صالحیت حرفه‌ای و صدور پروانه اشتغال به‌دقت انجام می‌دهند. به افرادی كه صلاحیت آنان احراز گردد، پروانه اشتغال صادر می‌شود و كسانی هم كه صلاحیت آنان احراز نشود، باید در فرصتی دیگر تقاضای ارزیابی دهند.

به هر حال صف متقاضیان دیگر دغدغه نیست؛ اكنون دغدغه «نظارت» است. بنابراین، سال 1402 تمركز سازمان بر «نظارت پسینی» همه‌جانبه است.

در این راستا برنامه‌هایی چون: هوشمندسازی نظارت و ارزیابی، نظارت محتوایی، مرز صالحیت حرفه‌ای، تدوین پروتکل‌های درمانی برای انواع اختلالالت مطابق رویکرد، آموزش‌های مداوم، هماهنگ‌سازی آموزش‌های نظری و عملی در دانشگاه، هماهنگی ملی در نظارت پیشینی و پسینی و محور قرار دادن سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره برای هر نوع فعالیت سلامت روان در اولویت كاری است.

انتظار داریم، اعضاء محترم، دانشجویان، گروه‌های روان‌شناسی و مشاوره دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و اساتید محترم دانشگاه‌ها در این تغییر رویه و مسئولیت خطیر یاری‌رسان سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره باشند.

امیدوارم سال 1402 سال اتحاد و همگرایی جهت نیل به اهداف بلند تعیین شده برای رشته باشد. بار دیگر بهار زیبای طبیعت این سنت الهی نماد زیبای «ارتقاء سلامت روان» بر همه شما عزیزان مبارك باشد.

محمد حاتمی

برای مشاهده اخبار بیشتر درباره سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا