موفقیت محققان ایرانی در تولید ژلاتین ۱۰۰ درصد حلال

انتشارات موفقیت‌شناسی

یک شرکت دانش‌بنیان موفق به تولید ژلاتین حلال از منشا گاوی شده است که در حوزه غذایی و دارویی کاربرد دارد.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، ژلاتین نوعی پروتئین طبیعی و خالص است که از هیدرولیز کلاژن موجود در استخوان و پوست حیوانات بدست میآید که دارای ۸۵ تا ۹۰ درصد پروتئین درصد کمی نمک‌های معدنی و ۸- ۱۵ درصد آب و فاقد هرگونه قند و چربی میباشد. بخش عمده و اصلی ژلاتین تولیدی در دنیا از پوست خوک و بخش کوچکی از آن نیز از پوست و استخوان گاو (با ذبح غیر شرعی) بدست میآید.

ژلاتین به عنوان یک ماده پروتئینی دارای ۱۸ نوع اسید آمینه بوده که مقدار اسید‌های آمینه گلاسین پرولین و هیدروکسی پرولین در آن بسیار قابل توجه میباشد که وجود هر یک از این اسید‌های آمینه دارای اهمیت بسزایی در بدن بوده و در بسیاری از فعالیت‌های زیستی در بدن انسان مشارکت دارند. 

 ژلاتین از اسیدآمینه‌ها و پروتئین‌ها ساخته شده است و حاوی ده ترکیب ضروری برای بدن میباشد. باید بدانید که ژلاتین سرشار از کلاژن بوده و باعث تقویت استخوان‌ها میشود. برای پیشگیری از بیماری‌های مانندپوکی استخوان و آرتروز نیز مفید است. اگر اهل ژلهاید بدانید که این دسر به کاهش کلسترول خون کمک کرده و پیری را به تأخیر میاندازد، قند خون را کنترل میکند و مقاومت فیزیکی بدن را افزایش میدهد.

 ژلاتین‌های مشکوک به غیر حلال بودن و غیر بهداشتی در بازار زیاد و غیر قابل شناسایی است. در همین راستا یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید تنها ژلاتین دارویی و صد در صدر حلال شده است، زیرا تشخیص این که ژلاتینی خوکی یا گاوی است بسیار سخت و آزمایش آن در گمرکات کشور قابل اجرا نیست.

«شرکت دانش‌بنیان فرآوری دارویی ژلاتین حلال»، به عنوان اولین و تنها تولیدکننده پودر ژلاتین در گرید‌های غذایی و دارویی در سال ۱۳۸۷ با هدف پایبندی به اصول مقدس اسلام، ارتقا سطح سلامت جامعه و به کارگیری تکنولوژی روز دنیا و ماشین آلات پیشرفته به همت مهندسین و متخصصین متعهد کشور تاسیس شد تا برای اولین بار در ایران ژلاتین از مواد خام ورودی تا تولید نهایی و حصول ژلاتین ۱۰۰ % خالص و حلال واقعی، تحت کنترل کارشناسان زبده و متعهد کنترل و تولید گردد.

هم اکنون این شرکت دانش‌بنیان علاوه بر تولید ژلاتین برای مصارف کارخانجات داروسازی و غذایی، با ارائه ژلاتین در بسته بندی‌های خانگی، مستقیماً و بدون واسطه ژلاتین‌های ۱۰۰% حلال و بدون شک و شبهه را جهت مصرف تولید و عرضه نماید.

یکی از اعضای این شرکت دانش‌بنیان در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: ژلاتین‌های دارویی برای روکش قرص‌ها و یا سافت ژل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماده اولیه این محصولات استخوان گاو است که معمولا از کشتارگاه‌ها این استخوان‌ها تهیه می‌شود، ولی گا‌ها با کاهش کشتار در ایران مجبور به استفاده از واردات استخوان میشویم.

وی در ادامه به لزوم استفاده از ژلاتین در رژیم غذایی افراد اشاره کرد و افزود: اگر فردی بالغ روزانه یک ساشه ژلاتین مصرف کند ۱۷ درصد از مقدار پروتئین مورد نیاز خود را تامین نموده است. در مورد کودکان نیز یک ساشه در روز بسیار مفید بوده چرا که بیش از ۵۴ درصد پروتئین مورد نیاز آن‌ها را تامین میکند.

اثر چشمگیر در درمان و التیام آرتروز با توجه به اثر ضد التهابی ژلاتین بر روی مفاصل پیشگیری از پوکی استخوان و تسریع در فرآیند استخوان سازی در بدن، افزایش ترشح هورمون رشد و کمک به رشد کودک، کمک به فرآیند‌های سم زدایی از بدن توسط کبد، از بین بردن چین و چروک و کمک شایان به نرمی و لطافت پوست، کمک به رفع سلولیت با تامین کلاژن مورد نیاز بدن، کمک چشم گیر به التیام و بهبود انواع زخم‌ها مخصوصا زخم‌های مزمن مانند زخم‌های دیابتی، کمک قابل توجه به رشد و سلامت مو و ناخن، جلوگیری از گرفتگی عروق قلبی به کمک ویتامین سی، کمک به هضم غذا در معده و در نتیجه بهبود سیستم گوارش و نهایتا کاهش وزن، منبع غنی جهت عضله سازی و چربی سوزی برای ورزشکاران برشمرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا