انتخاب آگریجنتو به عنوان پایتخت فرهنگی ایتالیا در سال ۲۰۲۵

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شهر آگریجنتو واقع در منطقه سیسیل ایتالیا به عنوان پایتخت فرهنگی کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۵ برگزیده شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، شهر آگریجنتو واقع در منطقه سیسیل ایتالیا به عنوان پایتخت فرهنگی کشور ایتالیا در سال ۲۰۲۵ برگزیده شد. این خبر روز جمعه توسط وزیر فرهنگ ایتالیا، جنارو سان جولیانو، در قالب یک کنفرانس فرهنگی با اصحاب رسانه و خبر اعلام شد.
شهر آگریجنتو، که زمانی یکی از مهم‌ترین شهر‌های منطقه مگنا گراسیای یونان به شمار می‌آمد و امروز محل قرار گیری «دره معابدِ» مسحورکننده است، یک سایت باستان شناسی می‌باشد که در رقابت با شهر‌های آئوستا، آسیسی، آستی، بانورجیو، مونته سنت آنجلو، اوویتو، پسسینا، روکسسا و اسپلتو برای به دست آوردن عنوان پایتخت فرهنگی ایتالیا در سال ۲۰۲۵ پیروز شد و موفق شد این عنوان را از آن خود کند.

مگنا گراسیا منطقه‌ای ساحلی در جنوب ایتالیای واقع در ناحیه خلیج تارانتو است، که قرن‌ها قبل مهاجرنشینان یونانی به‌طور گسترده در آن سکنی گزیده بودند. این مهاجرنشینان از قرن هشتم پیش از میلاد بر پایه تمدن هلنی رشد کرده بودند و تأثیر فرهنگی زیادی بر منطقه گذاشتند. بعد‌ها در قرن سوم پیش از میلاد در پی جنگ پیرهیک این منطقه در جمهوری روم جذب شد.

اولین پایتخت فرهنگی ایتالیا شهر مانتوا در سال ۲۰۱۶ بود. بعد از آن شهر‌های پیستولا (۲۰۱۷)، پالرمو (۲۰۱۸)، پارما، که پایتختی اش در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیمار کرونا تا سال ۲۰۲۱ طول کشید و شهر پروسیدا در سال گذشته به ترتیب برنده و صاحب این عنوان شدند.

شهر‌های شمالی برگامو و برشا امسال پایتخت فرهنگی هستند و شهر پسارو در سال ۲۰۲۴ صاحب این افتخار خواهد شد.
سن جولیانو، وزیر فرهنگ ایتالیا، افزود که سال آینده ایتالیا قصد دارد که ایتالیا عنوان فرهنگی جدیدی را برای شهرهایش در نظر بگیرد و آن هم پایتخت هنر معاصر کشور است.

ایتالیا همچنین یک پایتخت کتاب هم دارد که امسال شهر جنوا صاحب این عنوان می‌باشد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا