غلامعلی محمدی: اشتغال تولیدمحور زندانیان در دستور کار است

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس سازمان زندان‌ها در نشستی با مدیران ستادی و استانی، اولویت‌های اجرایی سال جاری را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست «تبیین و تشریح اولویت‌هایی اجرایی سازمان زندان‌ها» در سال ۱۴۰۲ با حضور غلامعلی محمدی و معاونین، مشاورین و مدیران‌کل ستادی و استانی این دستگاه اصلاحی و تربیتی برگزار شد.

در این نشست با تأکید بر منویات رئیس دستگاه قضا و همچنین سخنان معاون اول قوه قضائیه که در جلسات شورای‌عالی قضایی مطرح شده است، اولویت‌های اجرایی سازمان زندان‌ها برای سال جاری ابلاغ شد.

توسعه اشتغال تولیدمحور، اجرای برنامه‌های عمیق فرهنگی در زندان‌ها، کارآمدی سازمانی، آموزش‌های پویا برای کارکنان، تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی در حوزه زندانبانی و توسعه رفاهیات از مهمترین محورهای مورد تأکید غلامعلی محمدی در جلسه حاضر بود.

رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به تحقق شعار سال به‌ویژه در حوزه رشد تولید در سطح زندان‌ها گفت: درسال اخیر در امر اشتغال‌زایی زندانیان به هدفگذاری مقرر رسیدیم و متعاقبا در سال جاری نیز در حوزه اشتغال‌زایی برای زندانیان با تکیه بر دستمزد متعارف و متناسب همچنان نقش‌آفرین خواهیم بود.

محمدی همچنین تأکید داشت: یکی از ابلاغیات جدی ما درسال جاری تحقق برنامه‌های فرهنگی در سطح زندان‌ها خواهد بود. قطعا کار عمیق فرهنگی بعنوان یک برنامه مهم بر خیلی از زندانیان تأثیرگذار است.

در این نشست معاونین و جمعی از مدیران‌کل زندان‌ها نیز به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند. همچنین دربخش دیگر معارفه مجید رضایی به عنوان «مدیرکل دفتر آمار و فناوری اطلاعات» سازمان زندان‌ها با حکم دکتر غلامعلی محمدی برگزار شد.

گفتنی است اولویت‌های سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در سال 1402 بر محورهای ذیل استوار است:

استفاده حداکثری از ظرفیت مصوبه مولدسازی با رویکرد: انتقال زندان‌های فرسوده به خارج از شهرها، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تامین تجهیزات امنیتی و هوشمند.

ساماندهی نحوه نگهداری زندانیان دارای جرایم خشن، سارقین سابقه‌دار و مجرمین حرفه‌ای با رویکرد ارتقاء کارکرد حبس.

توسعه کمی و کیفی برنامه‌های فرهنگی و اصلاحی و حمایتی با هدف کاهش آسیب و بازاجتماعی شدن زندانیان مبتنی بر توانمندسازی، اشتغال تولیدمحور، سلامت فراگیر.

ارتقاء سطح انگیزش و بهره‌وری نیروی انسانی در شغل سخت و پرصعوبت زندانبانی با رویکرد ساختارکارآمد، آموزش پویا، توسعه رفاهیات.

توسعه بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و تاسیسات نوین درجهت کاهش جمعیت کیفری بصورت هدفمند، فعال و متوازن.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا