تقدیر از برگزیدگان طرح قرآنی بشری

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه طرح قرآنی و ملی بشری در ۲۰ استان اجرا شده است، بیان کرد: در این مدت بیش از پنج هزار مربی تربیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، علیرضا معاف، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه شانزدهم فروردین ماه در مراسم تقدیر از فعالان تاثیرگذار طرح قرآنی و ملی بشری در سی امین نمایشگاه قرآن کریم با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: این مراسم با هدف یادآوری و بازخوانی طرح ملی بشری به عنوان اتفاقی مهم در فضای قرآنی کشور برپاشده است؛ رویدادی که یکسال و نیم قبل در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کلید خورد و با عملیاتی شدن در بیست استان کشور تاکنون پنج هزار مربی پرورش داده است.

معاف با یادآوری اهمیت قرائت و درک آیات قرآن از رهگذر آیات و روایات گفت: بر اساس پیمایش‌های صورت گرفته در سال های گذشته، بخش بزرگی از دانشجویان کشور در روخوانی قرآن مشکل دارند و از آن جا که ارتباط آن‌ها با زبان عربی دچار اختلال است، از مراجعه به قرآن خوف دارند.

او با اشاره به پیشینه شکل گیری طرح بشری گفت: این طرح در ابتدا در برخی محافل حرفه‌ای قرآن کریم در تهران کلید خورد تا هر فرد با هر سطح سواد بتواند بر اساس یک مدل آموزشی با قرآن انس بگیرد. بر این اساس هر فرد طی مدت سه تا هفت روز از طریق شنیدن و مشاهده، با کلمات کلیدی قرآن کریم آشنا می شود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم حرکت به سمت اجرای طرح بشری در آموزش و پرورش گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است در آزمون استخدامی پیش رو وزارت آموزش و پرورش، آن‌ها که در دو سال اخیر در موسسات قرآنی فعالیت داشته‌اند نیز امکان حضور در آزمون را داشته باشند.

در ادامه این مراسم از مدیران و مربیان فعال و تاثیرگذار در اجرای طرح قرآنی و ملی بشری تقدیر به عمل آمد، سپس گروه سرود و همخوانی طه به اجرای قطعاتی در مدح و منقبت امام حسن مجتبی(ع) پرداختند.

سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا می‌شود. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا