لیلا زارع: مهارت آموزی علمی دانشجویان در کلینیک روان‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب فراهم شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: مهارت‌آموزی علمی دانشجویان در کلینیک روانشناسی این واحد دانشگاهی فراهم شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از آنا، لیلا زارع معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در خصوص راه‌اندازی کلینیک روان‌شناسی اظهار کرد: طرح اولیه کلینیک جامع روان‌شناسی بالینی و سلامت توسط مرکز تحقیقات صنعت و سلامت و گروه روانشناسی تهران غرب از طریق دانشکده علوم انسانی به اطلاع معاونت پژوهشی وقت رسانده شد و متعاقبا درخواست تاسیس کلینیک روان‌شناسی بالینی و سلامت به دبیرخانه استان ارسال و مورد بررسی قرار گرفت؛ در نهایت موافقت اصولی تاسیس کلینیک در تیرماه ۱۴۰۰ به واحد تهران غرب ابلاغ شد.

وی افزود: همزمان با پیشنهاد اولیه، سعیده بزازیان و سیما قدرتی از اعضای هیات علمی گروه روان‌شناسی این واحد به عنوان مسئولین راه‌اندازی کلینیک سلامت شروع به فعالیت کردند و پس از بازدید میدانی در محیط مجتمع پیامبر اعظم (ص) مکانی برای راه اندازی و استقرار کلینیک در نظر گرفته شد .

زارع ادامه داد: طراحی فضا بلافاصله بعد از اعلام موافقت اصولی استان از همان تاریخ ۱۴/۴/۱۴۰۰ توسط مرکز تحقیقات اقتصاد خلاق آغاز و جانمایی ها و بازدید ها اتفاق افتاد و متعاقبا عملیات عمرانی شروع شد، همچنین با همکاری همه جانبه سرپرست معاونت توسعه و منابع در اسرع وقت تجهیزات کلینیک و آزمایشگاه خریداری و فضا تجهیز شد.

کلینیک در چه تاریخی آماده بهره برداری گردید و مورد بازدید قرار گرفت؟

در تاریخ ۱۱/۴/۱۴۰۱ عملیات طراحی فضای کلینیک تمام و آماده بهره برداری گردید و معاونت پژوهشی واحد در تاریخ ۲/۷/۱۴۰۱ طی نامه ای از معاونت محترم علوم پزشکی سازمان درخواست نموده تا جهت صدور پروانه بهره برداری از فضای کلینک بازدیدهای لازم به عمل آید؛ لذا در تاریخ ۱۶/۸/۱۴۰۱ تیم معاونت محترم علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی طی بازدیدی رضایت خود را از نحوه طراحی، جانمایی و تجهیزات کلینیک اعلام نموده  و با همکاری این معاونت در تاریخ ۲۳/۱۲/۱۴۰۱ پروانه بهره بردای از کلینیک جامع روانشناسی و سلامت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب به این واحد ابلاغ گردید .

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: واحد تهران غرب در رشته روان‌شناسی ۱۱۴۸ دانشجوی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی و مجموعا ۳۸۳ دانشجوی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد روانشناسی در گروه‌های روان‌شناسی بالینی و روان‌شناسی عمومی دارد که دانشجویان می‌توانند از خدمات کلینیک استفاده و همچنین واحدهای دروس عملی و دوره کارورزی خود را در کلینک بگذرانند.

وی بیان کرد: سابق بر این دانشجویان دوره‌های کارورزی خود را در کلینیک و بیمارستان‌های خارج از دانشگاه می گذراندند که این موضوع هم بار مالی و هم مشکلات امنیتی و رفت و آمدی برای دانشجویان داشته است که خوشبختانه با احداث کلینیک این مشکلات رفع شده است.

زارع تصریح کرد: کلینیک جامع روان‌شناسی شامل اتاق درمان، اتاق کنفرانس، اتاق گروه درمانی و اتاق روانسنجی است و دستگاه هایی که در کلینیک استفاده می‌شود خدمات بایوفیدبک، نروفیدبک و نقشه مغزی را ارائه می‌دهند . کلینیک برای ارائه خدمات درمانی در راستای حفظ و ارتقاء سلامت روان، بالا رفتن سطح آگاهی، افزایش خود مراقبتی در زندگی افراد جامعه، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و شناسایی آنها، انجام مداخلات روان شناسی برای عموم آزاد است و با هدف افزایش فعالیت دانشجویان در راستای مهارت‌آموزی علمی روان‌شناسی راه اندازی شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
آنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا