معرفی ثروتمندترین مرد جهان

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مجله فوربس آمریکا در جدیدترین آمار خود؛ «برنارد آرنو» رئیس گروه شرکت‌های LVMH فرانسه را به عنوان ثروتمندترین افراد جهان در سال 2023 معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از خبرفوری، در حال حاضر درآمد، سود و سهام LVMH در بالاترین حد خود قرار گرفته به طوریکه ثروت آرنو در 12 ماه گذشته با 53 میلیارد دلار افزایش به 211 میلیارد دلار رسیده، که این بیشترین جهش در بین میلیاردرهای جهان محسوب می‌شود.

طبق این آمار؛ «ایلان ماسک» رئیس شرکت تسلا و اسپیس ایکس و مالکیت توییتر که پیش از این در صدر فهرست قرار داشت، با ۳۹ میلیارد دلار ضرر در سال گذشته، ثروتش به ۱۸۰ میلیارد دلار رسید و به رتبه دوم سقوط کرد.

«جف بزوس» بنیان‌گذار شرکت آمازون آمریکا، با ۱۱۴ میلیارد دلار ثروت در رتبه سوم قرار دارد، وی که پیش از این در رتبه‌ دوم ثروتمندترین‌ها قرار داشت با کاهش ۳۸ درصدی سهام آمازون ۵۷ میلیارد دلار از دارایی خود را از دست داد و به رتبه سوم سقوط کرد.

بر اساس این گزارش؛ در رتبه‌های بعدی «لری الیسون» آمریکایی از بنیان‌گذاران و رهبران شرکت اوراکل با ۱۰۷ میلیارد دلار، «وارن بافت» رئیس صندوق سرمایه گذاری شرکت آمریکایی برکشایر هاتاوی با ۱۰۷ میلیارد دلار، «بیل گیتس» موسس شرکت آمریکایی مایکروسافت با ۱۰۴ میلیارد دلار، «مایکل بلومبرگ» کارآفرین و سیاستمدار آمریکایی با ۹۴.۵ میلیارد دلار، «کارلوس اسلیم الو» کارآفرین مکزیکی با ۹۳ میلیارد دلار، «موکش آمبانی» رئیس صنایع Reliance Indian با ۸۳.۴ میلیارد دلار و «استفان بالمر» مدیر عامل سابق مایکروسافت با ۸۰.۷ میلیارد دلار قرار دارند.

آخرین رتبه ۲۵ این فهرست را یکی از بنیانگذاران نایک (“Nike”) «فیل نایت» بدست آورد. «ژانگ یی مین» بنیانگذار ByteDance و تیک تاک، در رتبه 26 جای گرفت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
خبرفوری

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا