ارجاع برخی مواد لایحه ارتقاء امنیت زنان به کمیسیون اجتماعی

انتشارات موفقیت‌شناسی

با تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی برخی از مواد لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار جهت بررسی بیشتر به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، بعد از تصویب کلیات لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوء رفتار در جریان جلسه علنی امروز مجلس وارد بررسی جزییات این لایحه شد.

در زمان ورود به جزییات محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مواد ۵ تا ۸ این لایحه در قلمروی قانون مجازات اسلامی است؛ طبق این قانون اگر یک خانم ایرانی حتی در خارج از کشور ما دچار مشکلی شود و اتفاقی برای او بیفتد می‌تواند فارغ از آنکه همسرش ایرانی باشد یا نه، به دستگاه قضایی شکایت کند و دستگاه قضایی هم مکلف به پیگیری است تا موضوع از طریق دادگاه‌های بین‌المللی پیگیری شود.

وی اظهار کرد: از طرف دیگر با توجه به این‌که یک فوریت این لایحه تصویب شده عملا طبق آیین‌نامه امکان دو شوری شدن آن وجود ندارد لذا براساس ماده ۱۵۳ بنده ماده یک و مواد ۵ تا ۸ و سایر مواد مورد ابهام این لایحه را به کمیسیون اجتماعی برای بررسی بیشتر ارجاع می‌دهم. جلسه کمیسیون اجتماعی هم باید با حضور کمیسیون‌های مرتبط تشکیل شود. خودم هم در این جلسه حاضر می‌شوم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا