راه‌اندازی دفاتر حمایت از حقوق زنان و خانواده در هشت شهرستان کردستان

انتشارات موفقیت‌شناسی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته، دفاتر حمایت از زنان و خانواده در هشت شهرستان استان ساماندهی و راه اندازی شد و اکنون مشغول به فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، رضا اعظمی، در این رابطه اظهار کرد: در این دفاتر خدمات ویژه قضایی و مددکاری به زنان و کودکان آسیب‌دیده جنسی، جسمی و روانی در روند رسیدگی به پرونده و پس از آن ارجاع به دادستانی، پزشکی قانونی و اتخاذ برنامه‌های حمایتی و روانی در روند رسیدگی به پرونده ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای حقوقی، روانشناختی و مددکاری به مراجعان برای ارتقا توانایی فردی آنان در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ حقوق فردی و اجتماعی، افزود: در این دفاتر، زنان خود سرپرست، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست به مراکز حمایتی (دولتی و غیردولتی)، حرفه‌آموزی و کاریابی برای ارتقا توانایی اقتصادی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی معرفی و ارجاع داده می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان اضافه کرد: در دفاتر حمایت از زنان و خانواده، بانک اطلاعات مربوط به وضعیت زنان و کودکان بزه‌دیده و بزهکار با عنایت به گزارش‌های زندان، کانون اصلاح و تربیت، محاکم و مراجع ذیصلاح قضایی ایجاد می‌شود.

اعظمی ادامه داد: آسیب‌شناسی و ارزیابی رویه‌های مرتبط با حضانت، فرزند خواندگی، کودک همسری، ملاقات و نگهداری اطفال و نفقه، آزادی مشروط، نهادهای ارفاقی (تبدیل، تخفیف، تعویق صدور حکم و تعلیق اجرای مجازات)، مجازات‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی ویژه کودکان و ارائه برنامه‌ها، رویه‌های اصلاحی و پیگیری ابلاغ و عملیاتی شدن آنها نیز از دیگر وظایف دفاتر حمایت از زنان و خانواده دادگستری است.

وی اظهار کرد: نظارت و پایش‌های لازم توسط کارشناس دفاتر حمایت از زنان و خانواده انجام می‌گیرد و شناسایی و انجام حمایت‌های لازم از این افراد با توجه به وظایف مذکور برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا