احمد فاضل‌زاده: درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» به زودی راه‌اندازی می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

رئیس ISC در خصوص فعالیت درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» که در این مؤسسه در حال انجام است و به زودی رونمایی می‌شود، اظهار داشت: درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» با هدف معرفی دانشمندان و نمایه‌سازی فعالیت‌های پژوهشگران ایرانی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به زودی در مؤسسه ISC راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، هیئتی متشکل از معاون پژوهشی و مدیران کل معاونت پژوهشی سازمان مرکزی جامعة المصطفی العالمیه از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC)  بازدید کردند.

این بازدید با حضور دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس ISC در راستای تمدید و اجرایی سازی بندهای تفاهم‌نامه همکاری بین جامعه المصطفی و مؤسسه ISC انجام شد.

در ابتدای این جلسه دکتر فاضل‌زاده ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات حاضرین در جلسه در ماه مبارک رمضان، به بیان تاریخچه تأسیس، معرفی برخی خدمات و فعالیت‌های علمی ملی و بین‌المللی ISC پرداخت.

فاضل زاده گفت: یکی از دغدغه‌های دانشگاه‌های کشور، ارتقای جایگاه آن‌ها در رتبه‌بندی‌های ISC است که لازم است جامعة المصطفی العالمیه با رعایت شاخص‌های جدید مصوب شده در شورای گسترش در مسیر ارتقای خود در سطح ملی، بین‌المللی و کشورهای جهان اسلام گام بر دارد. همچنین، در همین راستا مؤسسه ISC نیز با برگزاری کارگاه‌های آموزشی می‌تواند در مسیر ارتقای رتبه دانشگاه کمک کند.

وی در ادامه به معرفی شناسه دیجیتال اشیا(DOR) پرداخت و گفت: این شناسه برای ثبت و صدور یک کد منحصر بفرد به طور استاندارد برای مقاله‌های پذیرش شده در نشریات کشور، جهان اسلام و دنیا طراحی شده که در طراحی و پیاده‌سازی این سامانه کلیه استانداردها و شیوه‌نامه‌های بین‌المللی رعایت‌شده و برنامه‌ریزی لازم برای امکان صدور کد شناساگر دیجیتال برای کلیه فعالیت‌های پژوهشی شامل مقالات همایش‌های ملی و بین‌المللی، ایده‌ها و نیازهای ثبت‌شده در نظام ایده‌ها و نیازها(نان)، گزارش طرح‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه و رساله‌های دانشجویان و نیز آثار هنری فراهم شده است.

وی همچنین در خصوص فعالیت درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» که در مؤسسه ISC در حال انجام است و به زودی رونمایی می‌شود، اظهار داشت: درگاه آشنایی با نخبگان و آینده‌سازان «دانا» با هدف معرفی دانشمندان و نمایه‌سازی فعالیت‌های پژوهشگران ایرانی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به زودی در مؤسسه ISC راه‌اندازی می‌شود.

تلاش جامعة المصطفی العالمیه برای ورود به رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجید عبادی معاون پژوهشی جامعة المصطفی العالمیه ضمن تشکر از میزبانی ISC، به بیان خدمات و امکانات علمی جامعة المصطفی پرداخت و گفت: ورود به رتبه‌بندی‌های ملی و بین‌المللی ISC برای جامعة المصطفی از اهمیت بسزایی برخوردار است و تمام تلاش این مجموعه در گام نخست و با همکاری ISC ورود به این رتبه‌بندی‌ها است.

از دیگر موضوعات مهمی که در این جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، تمدید و اجرائی‌سازی بندهای مختلف تفاهم‌نامه همکاری بین دو مجموعه، چگونگی نمایه سازی نشریات داخل و به ویژه نشریات خارج از کشور در مؤسسه ISC، تأمین مدارک علمی و در اختیار قرار دادن پایگاه‌های اطلاعات علمی و مقالات تمام متن، بررسی و تبیین شاخص‌های ISC به منظور فعال‌سازی آن، بررسی روند ثبت و نمایه سازی همایش‌ها و نحوه درج مقالات در سامانه همایش‌های ISC و همچنین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بود.

بر اساس اعلام اداره روابط‌ عمومی و همکاری‌های علمی بین‌المللی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام‌(ISC)؛ در ادامه این جلسه، مدیران بخش‌های مختف ISC طی جلساتی به بحث و گفتگو با هیئت جامعة المصطفی العالمیه پرداختند و به سوالات آنها پاسخ داده شد و در پایان از بخش‌های گوناگون مؤسسه ISC و همچنین موزه قرآن‌های نفیس بازدید کردند.

پایان پیام

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا