۴ دانشگاه علوم پزشکی به رتبه‌بندی موضوعی جهان کیو اس وارد شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

چهار دانشگاه علوم پزشکی تهران، شیراز، مشهد و تبریز به نظام رتبه‌بندی موضوعی جهان کیو اس وارد شدند.

 به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر یونس پناهی، با اعلام این خبر اظهار کرد: رتبه‌بندی QS به‌عنوان یکی از نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی معتبر، رتبه‌بندی موضوعی دانشگاه‌های جهان را بر اساس پنج شاخص بررسی شهرت دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان، تعداد استنادها به ازای هر مقاله، h-index و همکاری‌های بین‌المللی انجام می‌دهد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، به بیان جزئیات این رتبه‌بندی پرداخت و تصریح کرد: وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه موضوعی فارماکولوژی و داروسازی در این نظام رتبه‌بندی نشان می‌دهند سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، مشهد و تبریز موفق به دریافت رتبه شدند و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و تبریز نیز نسبت به سال گذشته ارتقاء داشته‌اند.

وی ادامه داد: در حوزه موضوعی علوم بیولوژی نیز دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه سال گذشته خود را ارتقاء بخشیده است. در حوزه علوم زیستی و پزشکی دانشگاه تهران نسبت به سال ۲۰۲۲ ارتقاء داشته و دو دانشگاه شیراز و تبریز نیز برای اولین بار وارد این رتبه‌بندی موضوعی شده‌اند. در حوزه آناتومی نیز دانشگاه تهران برای نخستین بار موفق به کسب رتبه شده است.  

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه در حوزه‌های موضوعی دندانپزشکی و پرستاری هیچ کدام از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور رتبه‌ای کسب نکرده‌اند، یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌های موجود باید برای سال جاری ضمن بررسی و آسیب‌شناسی اقدامات لازم انجام شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا