آغاز رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور میهمانان داخلی و خارجی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، دبیرکل و سفرای اکو و جمعی از دیپلمات‌ها و مهمانان داخلی و خارجی با برگزاری آیین افتتاح در مجموعه فدک اردبیل آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، آئین افتتاحیه رسمی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل با سخنرانی سید حامد عاملی استاندار اردبیل آغاز شد.

علاوه بر سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو سفرای کشورهای چین، رومانی، صربستان و بلغارستان هم در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ حضور دارند.

در همین ارتباط روز گذشته مهمانان خارجی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با استقبال مقامات استانی وارد اردبیل شدند و از برخی مناطق تاریخی و گردشگری این استان نظیر منطقه تفریحی فندقلو، مجموعه تاریخی و جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و مراکز آب گرم و آب معدنی شهرستان سرعین بازدید کردند.

چانگ هوآ، سفیر جمهوری خلق چین در ایران هم روز گذشته در دیدار با استاندار اردبیل و بازدید از مجموعه تاریخی شیخ صفی الدین اردبیلی، اردبیل را شهری با تاریخ بسیار غنی و کهن توصیف کرد و ضمن استقبال از همکاری کشور خود با استان اردبیل و برگزاری جلساتی در رابطه با این موضوع در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنعت گفت: استان اردبیل را برای بازدید و لذت بردن از زیبایی هایش به هموطنانم معرفی خواهم کرد.

نشست تخصصی تبیین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، بازدید از جشنواره بین المللی کوچ عشایر شاهسون مغان در جعفرآباد و کشت صنعت و دامپروری در پارس آباد مغان جزو برنامه‌های این رویداد اعلام شده است.

در نشست اقتصادی که امروز با حضور فعالان اقتصادی و رایزنانن بازرگانی حاضر در اردبیل برگزار خواهد شد ۳۰ فرصت سرمایه گذاری و ۲۷ موافقتامه اصولی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو در اجلاس ۲۰۱۸ خود اردبیل را به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو انتخاب کردند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا