۶ برگزیده سومین رقابت علمی کنز معرفی شدند

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رئیس مسابقات رقابتی کنز از برگزاری آخرین مرحله از مسابقه کنز همزمان با رویداد اینوتکس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، سعید سهراب‌پور، در نشست خبری امروز هدف از برگزاری مسابقه علمی کنز (کاربرد دانش و اندیشه برای جامعه) را تعمیق تفکر و ایجاد نوآوری در جامعه دانشگاهی برای رسیدگی به مشکلات جهان اسلام در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: در این رقابت علمی دانشمندان، محققان، مبتکران، دانشجویان دانشگاه‌ها و اساتید زیر ۴۵ سال تشویق می‌شوند که ایده‌ها و دستاوردهای علمی و فناوری خود را در قالب یک فایل ویدئویی ارائه دهند.

وی با تاکید بر گسترش علم و فناوری در جهان اسلام، اظهار کرد: همراه با اتخاذ رویکردی غیرانتفاعی و حفظ استقلال کامل در دستیابی به اهداف خود، با احترام به پیامبر اکرم (ص) و با پیروی از آموزه‌های اسلام، فعالیت‌های خود را در راستای تقدیر از دانشمندان جهان اسلام و قدردانی از تلاش‌های آن‌ها، همراه با تعلیم دانشمندان آینده در سرتاسر جهان آغاز کرده‌ایم.

عضو بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص)، گفت: این بنیاد سعی در گسترش همکاری، هم‌افزایی و هم‌گرایی در حوزه علم مدرن و فناوری‌های جدید و همچنین الگوسازی از شخصیت‌های برجسته علم و فناوری دارد.

سهراب‌پور با بیان اینکه این مسابقه در ۶ حوزه مختلف برگزار می‌شود، یادآور شد: هر دستاورد علمی و فناوری در قالب ایده، کتاب، مقاله، اختراع، نمونه اولیه یا محصول جدید قابل قبول است.

وی خاطر نشان کرد: در این دوره از رقابت‌ها که در فروردین ماه برگزار شد، ۲۰ نفر از ۱۲ کشور انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه تفاوت مسابقات امسال با دو دوره قبلی حضور تیم‌های زیر ۳۰ سال بود، گفت: بنا داریم هر دوره برگزیده از این بخش را به عنوان آینده‌ساز انتخاب کنیم و از آن تقدیر به عمل آوریم.

سهراب‌پور  گفت: تاکنون دانشمندان مسلمان با کشورهای غربی ارتباط می‌گرفتند، اما بنا داریم به واسطه جایزه و برنامه‌های جانبی، مسلمانان با مسلمانان ارتباط بگیرند.

۶ برگزیده مسلمان از ۴ کشور تقدیر می‌شوند

در این نشست همچنین غلامحسین حلوایی، مدیر توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بنیاد مصطفی (ص)، خاطر نشان کرد: در آیین پایانی رقابت کنز که در آخرین روز نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس برگزار می‌شود، ۶ برگزیده از ۴ کشور ایران، قطر، آذربایجان و مالزی تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: در این دوره ۸۸۱ اثر از ۲۲ کشور به دبیرخانه جایزه ارسال شد؛ در این میان ۴۵۰ اثر آزاد و ۴۳۱ اثر مختص به راهکارهای رفع چالش بوده است.

مدیر توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بنیاد مصطفی (ص) با بیان اینکه چنین مسابقاتی با هدف پژوهش برای حل چالش‌های جهان اسلام است، ادامه داد: بر اساس رای داوران اسامی برگزیده بخش آینده‌سازان این دوره از مسابقات کنز به این شرح است: 

دکتر اعظم کرمی؛ دانشیار دانشگاه کرمان در حوزه حوزه الکترونیک و رباتیک،

دکتر سینا مظفری؛ استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی،

دکتر نور فائزه ابوقاسم؛ دانشیار دانشگاه USM مالزی در حوزه آب، انرژی و محیط زیست،

دکتر سیتی فوزیه توها؛ دانشیار دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی،

دکتر ایمان صالح، پژوهشگر و دستیار آموزشی دانشگاه قطر در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی،

نادر عطایف، پژوهشگر دانشگاه فنی آذربایجان در حوزه الکترونیک و رباتیک.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا