جشنواره بهار نارنج گیلان ثبت ملی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به ثبت ملی جشنواره بهار نارنج گفت: این جشنواره ۲۱ اردیبهشت در شهر کومله لنگرود برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، ولی جهانی، بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی یکی از روش‌های مناسب برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری و توزیع گردشگران در سطح استان در ایام مختلف از سال است.

وی افزود: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان به عنوان متولی برگزاری جشنواره‌های تخصصی گردشگری در نظر دارد با توجه به بهبود شرایط کرونا و از سرگیری ورود مسافرین و گردشگران نسبت به برگزاری جشنواره‌های متنوع در سطح شهرستان‌های استان گیلان اقدام کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان ادامه داد: یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است که در روز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

جهانی تصریح کرد: آداب و رسوم مرتبط با بهارنارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آئین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از هنرمندان بومی منطقه، اختصاص غرفه عرضه محصولات محلی در کنار برگزاری برنامه‌ها و نمایش‌های محلی پیش‌بینی شده است.

جهانی افزود: جشنواره بهارنارنج یکی از جشن‌هایی است که به شکرانه این نعمت عظیم و خوش عطر در کومله لنگرود برگزار می‌شود و امسال نیز جشنواره بهارنارنج کومله زمانی برای نشاط و تنفس در عطر بهار نارنج برای گردشگران فراهم آورده تا عاملی برای توسعه گردشگری، کارآفرینی و هویت بخشی برای این منطقه باشد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا