اعلام جزئیات «نشان‌دار شدن» زوج‌های نابارور

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: زوج‌های نابارور جهت برخورداری از پوشش بیمه‌ای، نشان‌دار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر سعید کریمی، درباره برنامه نشان‌دار شدن زوج‌های نابارور و برنامه وزارت بهداشت برای ارائه خدمات درمان ناباروری، گفت: در گذشته درمان ناباروری اصلا تحت پوشش بیمه نبود، اما در حال حاضر خدمات درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. به طوری که خدمات بستری بیماران نابارور تا ۹۰ درصد و خدمات سرپایی تا ۷۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار گرفته است. در عین حال اگر این زوج‌ها به مراکز خصوصی هم مراجعه کنند، بیمه‌ها معادل مراکز عمومی غیر دولتی پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در راستای شفافیت در ارائه خدمات به زوج‌های نابارور و ثبت آنها در سامانه‌های بیمه برای برخورداری از پوشش بیمه‌ای، این زوج‌ها نشان‌دار می‌شوند، گفت: البته نشان‌دار شدن به این معنا نیست که در معرض عموم قرار گرفته یا در جایی شناخته می‌شوند، بلکه به این معناست که هر زمان که خدمت خاصی را درخواست کردند، در سامانه بیمه ثبت شده باشند و حمایت بیمه‌ای از آنها انجام شود. بر این اساس وقتی زوج‌های نابارور به بیمه‌های سلامت یا تامین اجتماعی مراجعه می‌کنند، با ارائه مدارک نشان‌دار می‌شوند و بعد از آن می‌توانند خدمات درمان ناباروری را به صورت بیمه‌ای دریافت کنند.

کریمی ادامه داد: خدمات ضروری و اصلی برای زوج‌های نابارور تحت پوشش بیمه انجام می‌شود. در عین حال درمان ناباروری علمی در حال پیشرفت است. روش‌های جدیدی که معرفی می‌شود، به تدریج بررسی شده و اگر موثر باشند، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه البته سقف ارائه خدمت هم برای درمان زوج‌های نابارور وجود دارد، گفت: عمدتا برنامه‌های حوزه درمان ناباروری در راستای تسهیل درمان زوج‌های نابارور است که خوشبختانه در حال انجام است.

 پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا