درباره صدور و ارسال معرفی نامه‌های فعالان قرآنی به صندوق اعتباری هنر

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مدیرکل آموزش و توسعه مشارکت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستورالعمل جدید برای متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، نشست وبیناری دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها با رؤسا و کارشناسان قرآن و عترت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار شد.

در ابتدای این نشست ابراهیم کرمانی‌نژاد مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها ضمن تقدیر و تشکر از اهتمام صورت گرفته توسط کارشناسان قرآنی استان‌ها، بر لزوم نظارت دقیق و تسهیل در روند رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر تأکید کرد.

وی ادامه داد: از این پس سامانه «حمد» جهت ثبت نام متقاضیان عضویت در صندوق اعتباری هنر به صورت دائم باز است و تمامی گروه‌های مندرج در «آئین نامه عضویت قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» (بجز گروه مربیان شاغل در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت) می‌توانند بدون هیچ گونه محدودیتی نسبت به ثبت نام در سامانه مذکور (qia.ir) اقدام کنند. به همین منظور مربیان قرآنی در طول یک ماه باید ۳۲ آموزش را در کارنامه خود ثبت کنند. باوجود این شرایط به خاطر تقاضای زیاد برای عضویت برای مؤسسات سهمیه‌ای نیز در نظر گرفته شده است.

کرمانی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست در خصوص نحوه ثبت‌نام مربیان فعال در مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت گفت: براساس آئین‌نامه، مربیان فعال در مؤسسات قرآنی در صورتی می‌توانند ثبت‌نام کنند که ضمن داشتن شروط ۵ سال سابقه فعالیت و گواهینامه تربیت مربی؛ سابقه ثبت ۳۲ ساعت تدریس مؤثر (۸ ساعت در هفته به مدت یکماه) در سامانه حمد را (ثبت کلاس و انجام حضور و غیاب) داشته باشند.

وی ادامه داد: پیرو اطلاع‌رسانی و انجام مکاتبات متعدد با مدیران مؤسسات قرآنی (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات)، خدمات صندوق اعتباری هنر تنها به مؤسسات و شعبات دارای پروانه فعالیت معتبر اعطا می‌شود و انتظار می‌رود مؤسسات قرآنی همکاری و اهتمام ویژه‌ای در این خصوص با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات داشته باشند.

کرمانی نژاد خاطرنشان کرد: باتوجه به تقاضای فراوان در گروه مربیان شاغل در مؤسسات قرآنی مجبور به اعمال سهمیه‌بندی شدیم که این سهمیه‌ها بر اساس میزان فعالیت مؤسسات در سامانه حمد تعیین شده است.

وی بیان کرد: از این پس جهت تسهیل در فرآیند ثبت نام متقاضیان در سامانه حمد و سامانه صندوق اعتباری هنر؛ معرفی‌نامه متقاضیان تأیید شده در سامان حمد به صورت وب سرویس به پروفایل افراد در سامانه صندوق اعتباری هنر انتقال پیدا می‌کند.

کرمانی نژاد در پایان تصریح کرد: جهت رسیدگی به مشکلات احتمالی در فرآیند ثبت نام متقاضیان، بخش «گزارش مشکل» در صفحه شخصی افراد ثبت‌نام کننده فعال شده و از این پس متقاضیان می‌توانند به صورت سیستمی، مشکلات و مسائل خود را ثبت کنند.

گفتنی است، فعالان قرآن و عترت که بر اساس «آئین نامه عضویت قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» حائز شرایط لازم جهت عضویت در صندوق هستند می‌توانند از روز شنبه ۱۶ اردیبشهت‌ماه به سامانه حمد به آدرس qia.ir مراجعه کنند.

متقاضیان برای مشاهده آئین نامه عضویت قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر می‌توانند از طریق این لینک اقدام کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
مهر

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا