نخستین و بزرگترین مرکز تخصصی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم افتتاح شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

نخستین و بزرگترین مرکز تخصصی ویژه دانش‌آموزان اوتیسم در کشور با زیربنای آموزشی ۱۵۰۰ متر در دومین روز هفته گرامیداشت مقام معلم به دانش آموزان دارای نیازهای ویژه استان همدان هدیه شد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی مدارس کشور در این مراسم از افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در بهمن‌ماه ۱۴۰۱ در کشور  با حضور ریاست جمهور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در شش ماه اول سال‌جاری بیش از ۲۰۰۰ مدرسه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه کارکنان مدارس استثنایی مشقتی مضاعف دارند، اظهار کرد: اعتبار سال ۱۴۰۲ در حوزه پروژه‌های خیرین بیش از ۷ هزار میلیارد تومان بود که حدود ۴ هزار میلیارد آن محقق شد و هنوز نیاز به مساعدت دولت دادیم.

راشکی اضافه کرد: ۱۱۰۰ مدرسه در بهمن ماه سال قبل با حضور رئیس جمهور  افتتاح شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در شش ماه اول به بهره‌برداری برسد. تلاش ما بر آن است مدارسِ با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اولویت افتتاح قرار گیرند لذا با تخصیص اعتبارات طول سال می‌توان تعداد افتتاحیه‌های تا پایان سال را پیش‌بینی کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عملیات اجرایی مدرسه اوتیسم همدان  با ۱۸ کلاس برای دانش‌آموزانِ با ویژگی‌های خاص از سال ۹۷ آغاز شد. منابع این پروژه در ابتدا استانی بود، سپس بنیاد برکت و مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران با پروژه همکاری کردند.

در ساخت مدرسه اوتیسم از نقطه نظرات اداره استثنایی و تیم پزشکی به لحاظ موارد روانشناسی استفاده شد و مواردی مبنی بر رعایت اختلالات دانش آموزان در پروژه لحاظ شد.

در طراحی پروژه از رنگ خنثی و متریال‌های خاص به همراه ملاحظات لازم استفاده شد. مدرسه اوتیسم همدان با ۱۰ کلاس درس، تجهیزات آموزشی متناسب با دانش آموزان اوتیسم، اتاق تاریک، آب درمانی ویژه تقویت حس لامسه دانش آموزان و اتاق کاردرمانی فیزیوتراپی تجهیز شده است.

این پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان به سرانجام رسید که ۱۰ میلیارد آن اعتبارات استانی و ملی، ۲ میلیارد کمک بنیاد برکت و ۴ میلیارد از محل اقدامات خیرخواهانه مؤسسه خیریه نیک‌گامان جمشید تهران تامین شده است.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا