آغاز فعالیت سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فعالیت خود را در مصلای امام خمینی(ره) به شکل حضور و مجازی (ketab.ir) آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی(ره) با «آینده خواندنی است» بصورت رسمی بازگشایی شد.

در این دوره ۲۰۰ کتاب‌فروش، ۱۰۰ ناشر خارجی و ۲۷۰۰ ناشر داخلی در دو بخش مجازی و حضوری در این دوره از نمایشگاه شرکت کرده‌اند. کتاب‌فروشان فقط در بخش مجازی این دوره از نمایشگاه فعال هستند.

در سی‌وچهارمین مایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۰ میهمان از کشورهای مختلف و ۲۷ کشور در بخش بین‌الملل حضور دارند و به‌طور کلی در نمایشگاه امسال، حدود ۴۰ کشور حاضر خواهند بود. در این دوره بخش بین‌الملل و ناشران خارجی هر دو در رواق شرقی مصلی جانمایی شدند.

بانک ملی ایران بانک عامل سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است. در این دوره افرادی که یارانه نمایشگاه کتاب را دریافت کردند، می‌توانند از آن در بخش حضوری استفاده کنند. خریدارانی که تمایل به دریافت اعتبار خرید و استفاده از آن در بخش حضوری نمایشگاه را دارند، می‌توانند با مراجعه به سامانه نمایشگاه مجازی به آدرس book.icfi.ir در قسمت پروفایل درخواست یارانه اعتباری خود را ثبت کنند.

در این دوره علاوه بر دانشجویان، طلاب، اعضای هیات علمی و استادان، بن‌های کتاب به کارگران و معلمان هم تعلق می‌گیرد.

هزینه پست در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای مخاطبان رایگان است و هزینه ارسال بسته‌های تا وزن دو کیلوگرم برای ناشران، مبلغ ۱۲هزار تومان تعیین‌ شده و ارسال بسته‌هایی با قیمت فاکتور کمتر از ۸۵ هزار تومان برای ناشران رایگان است.

نگاهی به نمایشگاه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گذشته

سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد. دوره گذشته نیر بزرگترین رویداد فرهنگی کشور به مدت ۱۰ روز از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه با حضور و مشارکت ۱۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی برپا بود. در سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۱۰۰ ناشر در بخش مجازی نمایشگاه فعال بودند.

در سال گذشته هم هزینه پست برای مخاطبان نمایشگاه رایگان بود و ناشران هم می‌توانستند بسته‌های کمتر از ۷۵ هزار تومان را رایگان پست کنند. ر دومین دوره نمایشگاه مجازی ارسال بسته ناشران تا سقف ۵۰ هزار تومان رایگان بود.

در نهایت بخش حضوری سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۳۱ اردیبهشت بدون تمدید به کار خود پایان داد و فعالیت در بخش مجازی به دلیل استقبال بیشتر از این بخش تا دو روز یعنی ساعت ۲۴ دوم خرداد تمدید شد.در پایان این دوره علی رمضانی قائم مقام سی‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از فروش حدود ۲۰۰ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب در دو بخش فیزیکی و مجازی تا پایان دهمین روز این نمایشگاه خبر داد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا