برگزاری 15 نشست تخصصی در نخستین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همزمان با نخستین روز سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (چهارشنبه بیستم اردیبهشت‌ماه۱۴۰۲)، ۱۵ نشست تخصصی در بخش‌های مختلف نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، در روز آغازین نمایشگاه کتاب، چهارشنبه(بیستم اردیبهشت‌ماه۱۴۰۲) نشست «یادبودها و پشت صحنه» از سری برنامه‌های کوشک کتاب، ساعت ۱۴ برگزار می‌شود و مصطفی خرامان و حمیدرضا شکارسری به خوانش شعر، داستان و رمان انتخابی می‌پردازند. در نشست «متن خوانی» که ساعت ۱۶ برپا می‌شود نیز محمدرضا سرشار داستان خوانی می‌کند.

ساعت ۱۷ نیز نشست «طنز خوانی سه نقطه» که از برنامه‌های کوشک کتاب است و با حضور فاطمه فهیمی، مریم حسن‌نژاد، مریم نظام‌دوست، سیدمصطفی موسوی، هادی مقدم‌دوست و امید مهدی‌نژاد برگزار می‌شود.

سالن جوایز کتاب‌های سال جمهوری اسلامی ایران و جایزه کتاب سال، جایزه ادبی جلال آل‌احمد و جشنواره بین‌المللی شعر فجر، میزبان چهار نشست تخصصی است که ساعت ۱۰:۳۰ ابتدا جوایز کتاب‌محور به عموم مردم معرفی می‌شود. همچنین در ساعت۱۴:۳۰ نشست «ویرایش و جوایز ادبی» با حضور مهدی صالحی و لیلی فیروز برپا خواهد شد.

ساعت ۱۶:۳۰ نیز مصطفی وثوق‌کیا و حسام آبنوس در نشست «جوایز ادبی و پیوست رسانه‌ای» حضور خواهند یافت. احسان عباسلو ساعت ۱۸:۳۰ به چرایی عدم توجه به داستان کوچک ایرانی در جوایز ادبی می‌پردازد.

سرای ناشران داخلی نیز میزبان سه نشست تخصصی است و ساعت ۱۵ نشست رونمایی و معرفی کتاب «خانواده و سواد مجازی» از سری نشست‌های موضوعی برپا می‌شود که دکتر روح الله پورطالب سخنرانی خواهد کرد.

ساعت ۱۷، کتاب «فهرست توصیفی کتاب‌های چاپ سنگی آستان قدس رضوی» و کتاب «بازداشت تفاسیر خطی فارسی» با حضور سید محسن ناجی‌نصرآبادی و حسن‌علی فریدونی رونمایی می‌شود.

ساعت۱۸:۳۰، برنامه رونمایی از کتاب‌های «پیش پرده کتاب» و «ترویج کتاب» با حضور یوسف عابدی، مصطفی آهنگر، حامد علی اکبرزاده و مریم چهرقانی برگزار می‌شود.

همچنین کارگاه «از تاب‌آوری تا تحول مثبت» ساعت ۱۴ با حضور مهدی دوایی، سحر پهلوان نشان، لیلا افضلی برپا می‌شود. در این کارگاه که در سرای کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود، انجمن صنفی زنان ناشر و مداحی موسس و حاتمی رئیس سازمان روانشناسی و محمدی معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشورحضور خواهند داشت.

ساعت ۱۷ نیز عاطفه عبدی و محمد تقی عبدی درباره «معارفه تکنیک‌های تندخوانی و تقویت حافظه» سخنرانی می‌کنند.

سرای ملل نیز میزبان دو نشست تخصصی است؛ ساعت ۱۴ نشستی تحت عنوان «ظرفیت گ‌های ادب کهن فارسی در عبور از مرزها» با حضور محمدسرور مولایی(عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی)، مهدی رحیم‌پور(عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی)، مرتضی قاسمی(عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی) برگزار می‌شود. در پایان این نشست نیز کتب ترجمه و منتشر شده با محوریت ادبیات تحت عنوان(اقبال ستاره مشرق زمین و ۳۰ داستان کهن فارسی به زبان‌های، اردو و ترکمنی) با حضور سیده زیبا بهروز رونمایی می‌شود.

در دومین نشست سرای ملل که ساعت ۱۶ انجام می‌پذیرد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر طبسی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدامین پورامینی «تازه‌های نشر مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام» را بررسی و به مخاطبان معرفی می‌کنند.

در غرفه کتاب‌آرا نیز در دو نوبت صبح ساعت (۱۰ تا ۱۲) و عصر ساعت (۱۵ تا ۱۷) کارگاه آموزشی تحت عنوان «خلق کتاب تصویری و مروری بر تصویرگری حرفه‌ای» با حضور عاطفه ملکی‌جو برپا می‌شود.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا