سینمای ایران به زیست بوم نوآوری کشور می‌پیوندد

انتشارات موفقیت‌شناسی

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ هدف کلی از راه‌اندازی خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران را اتصال هرچه بیشتر سینمای ایران به زیست بوم فناوری کشور دانست.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، سید مهدی جوادی، روز جمعه، ۲۲ اردیبهشت ضمن بازدید نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ (رویداد بین‌المللی فناوری و نوآوری کشور) در غرفه خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران حاضر شد و گفت: خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران یکی از مراکز متصل به بنیاد سینمایی فارابی است که امسال برای اولین بار در نمایشگاه اینوتکس نیز شرکت کرده است.
وی افزود: صنعت سینما مثل دیگر صنایع از فناوری استفاده می‌کند و در حوزه‌های مختلفی از جمله VFX یا جلوه‌های ویژه بصری، تجهیزات فیلمبرداری و استودیویی، اکران، سرمایه‌گذاری و مانند آن به دنبال تامین زیرساخت‌هایی برای اتصال هرچه بیشتر به زیست بوم نوآوری کشور است.
جوادی با اشاره به استقبال بیشتر مخاطبان از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ در مقایسه با دوره‌های قبل بیان کرد: به نظر می‌رسد امسال استقبال بهتری نسبت به سال‌های گذشته از نمایشگاه صورت گرفته است. البته وقتی درباره برگزاری نمایشگاه نوآوری در ایران صحبت می‌کنیم، این انتظار وجود دارد که در همه ابعاد، معرف زیست بوم فناوری و نوآوری کشورمان باشد، این مقوله در غرفه سازی، تبلیغات و دسته بندی غرفه‌ها باید خود را نشان دهد که در مقایسه با نمایشگاه های نوآوری سایر کشورها، مشکلاتی هنوز هست اما به طور کلی همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس در استمرار برگزاری نمایشگاه اینوتکس قابل تحسین است.

جوادی با اشاره به دستاوردهای اینوتکس ۲۰۲۳ برای خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران گفت: در این رویداد هم علاقه‌مندانی به حوزه نوآوری سینما و هم شریک‌های خوبی را برای جذب سرمایه و توسعه فناوری سینمایی پیدا کردیم و امیدوارم از برنامه‌هایمان در خانه خلاق و نوآوری، حضور مستمر و موثر در زیست بوم نوآوری کشور دیده شود و ایجاد حلقه اتصال بین استارت‌آپ‌ها با اهالی سینما یکی از برنامه ها خواهد بود.

دیدار با معاون پارک فناوری پردیس، گفت و گو با چند رسانه داخلی و بین‌المللی از جمله ایران دکونومی، دیدار با نماینده سفارت قطر، دیدار با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مسئولان و مدیران حوزه های فناوری و نوآوری به منظور افزایش تعامل دوسویه در جهت توسعه فناوری‌های سینمایی از دیگر اتفاقات این بازدید بود.
خانه خلاق و نوآوری سینمای ایران به همت بنیاد سینمایی فارابی با حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ اقدامات و اهداف خود را به مخاطبان و علاقه‌مندان به دو حوزه فناوری و سینما معرفی کرد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس Inotex۲۰۲۳) با سخنرانی روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور به طور رسمی ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار کرد.

اینوتکس بزرگ ترین گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان، نوپا و نوآور است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون در حال برگزاری است و هم اکنون به مهم‌ترین رویداد نوآوری و فناوری کشور و منطقه جنوب غرب آسیا تبدیل شده است و هر ساله افتخار میزبانی بیش از ۷۰ هزار مخاطب از سراسر جهان به صورت حضوری و مجازی را دارد.

توانمندسازی کارآفرینان از طریق ارائه موفقیت‌هایشان، تامین منابع مالی، پیدا کردن مسیر مناسب برای ورود به بازار و نیز برقراری ارتباط میان اجزای مختلف زیست‌بوم نوآوری و فناوری از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس است.

پارک فناوری پردیس، صاحب امتیاز نمایشگاه اینوتکس است و دبیرخانه این نمایشگاه با همکاری شرکت‌های مختلف از بخش خصوصی، برگزارکننده این نمایشگاه محسوب می شود. معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری از حامیان و پشتیبان های دائمی این نمایشگاه هستند.

این رویداد حوزه نوآوری امسال با حضور بیش از ۴۵۰ استارت‌آپ و شرکت دانش‌بنیان برگزار می شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا