فروش نمایشگاه کتاب در سه روز اول به 70 میلیارد تومان رسید

انتشارات موفقیت‌شناسی

سخنگوی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب از فروش ۷۰ میلیاردی نمایشگاه در سه روز ابتدایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری چهارمین روز نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در روز شنبه ۲۳ اردیبهشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه بین‌المللی کتاب در این نشست خبری گفت: آمار بخش حضوری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هر روز تا پایان نمایشگاه تا ساعت ۲۰ جمع بندی می‌شود، آمار بخش حضوری نمایشگاه کتاب برای اولین بار تا ساعت ۲۱ روز گذشته روز سوم نمایشگاه از دستگاه‌های کارت خوان رسمی نمایشگاه مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای فروش حضوری ثبت کرده اند.

وی افزود: با مبلغ برآوردی که همیشه با آن مواجه هستیم و شامل کارت به کارت، فروش نقدی یا برخی دستگاه‌های کارت خوان غیر رسمی که در نمایشگاه وجود دارد اگر مبلغ حدود یک سوم را به این مبلغ اضافه کنیم بخش حضوری نمایشگاه ۴۵ میلیارد تومان فروش را تاکنون تجربه کرده است.

رمضانی گفت: در قالب بخش مجازی نمایشگاه نیز تا ساعت ۲۱ شب گذشته مجموعا ۲۵ میلیارد تومان فروش خود را ثبت کرده که از این تعداد ۱۸ میلیارد تومان سهم ناشران و ۷ میلیارد تومان مربوط به کتابفروشان است.

وی افزود: ۲۲۰ هزار نسخه کتاب این ۲۵ میلیارد در بخش مجازی نمایشگاه تشکیل داده است، به تعبیری نمایشگاه تا پایان روز سوم خود قریب ۷۰ میلیارد تومان فروش را ثبت کرده است که مردم عزیزمان در سراسر کشور از نمایشگاه خریداری کرده اند.

به گفته سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران، از میان ۲۱۰ کتابفروش حاضر ۴۳ کتابفروش از استان تهران و ۱۶۷ کتابفروش از غیر تهران در نمایشگاه مجازی حاضر هستند که مجموع سفارش‌های تحویل شده تاکنون هزار سفارش بوده است.

وی افزود: در روز ابتدایی نمایشگاه یکی از ناشران که آثار بدون مجوز عرضه کرده بود با توجه به اسناد و ضوابط اعلامی متخلف شناخته شد و از امروز به مدت سه روز از نمایشگاه فعلی کتاب و محرومیت از نمایشگاه مجازی و استانی طی یک دوره محکوم شد. 

رمضانی گفت: ناشری که به دلیل عدم رعایت پوشش اسلامی فعال بود مطابق آیین نامه تذکر دریافت کرد و برای او پرونده تشکیل شد، همچنین در جلسه دوم هیات رسیدگی به تخلفات برای دوناشر دیگر رای صادر شد آن‌ها هم به واسطه عدم رعایت پوشش مناسب رای دریافت کردند و در ادامه تعهد کتبی و درج در پرونده آن‌ها هم انجام شد.

سخنگو و قائم نمایشگاه بین‌المللی کتاب به استقبال گسترده هموطنان از سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران در روز جمعه اشاره کرد و از بابت کمبود فضای پارکینگ و همچنین برخی مشکلات تهویه مطبوع در سالن‌ها عذر خواهی کرد.

رمضانی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر نقد کردن بن کارت‌ها در بخش ناشران داخلی که برخی ناشران به آن اشاره می‌کنند، گفت: کل فرایند خرید به صورت مجازی است و دریافت به صورت حقیقی است، مسیری که طی شده استفاده از یارانه‌ها مجازی چه افراد و چه دستگاه‌ها و محل‌ها پیش‌بینی شده است، تصور نمی‌کنم هیچ ناشری حاضر باشد که بن کارت را نقد کند و بعد منتظر بماند که پول بعدا به حسابش واریز شود. 

سخنگوی نمایشگاه کتاب در خصوص اینکه در نمایشگاه مجازی هنگامی که یک کتاب سرچ می‌شود کتاب ناشر کتاب ساز زودتر از ناشر اصلی نمایش داده می‌شود، چرا چنین مشکلی از سیستم رفع نشده است گفت: نمایشگاه مجازی در جست و جو مداخله‌ای ندارد. الگوریتم جست و جو به صورت عادی کتاب‌ها را به نمایش می‌گذارد. 

مدیر عامل خانه کتاب گفت: غرفه کتاب آرا در شبستان مستقر شده و گفتگو با گرافیک کاران کتاب، طراحان و تصویرگران را در دستور کار قرار داده که بسیار جذاب است.

به گفته رمضانی، در محل بلوار امام رضا (ع) روبه‌روی بخش کودک و نوجوان یک دستگاه ناو وجود دارد که مربوط به نیروی دریای جمهوری اسلامی ایران است. 

رمضانی گفت: ۱۱۷۵ دقیقه برنامه نیز در استودیو‌های رادیو و صدا و سیمای شبستان تاکنون ساخته شده‌است، همچنین در ستاد خبری نمایشگاه تا این روز در مجموع تولیدی به ۳۱۶ اثر رسید.

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: سایت نمایشگاه مجازی الگوریتم جست‌وجو ندارد و کتاب‌های هیچ ناشری به شکل از پیش تعیین شده در صفحه نخست این سایت نمایش داده نمی‌شود، بلکه همه کتاب‌هایی که مجوز نشر داشته باشند، نمایش داده می‌شوند. 

به گفته رمضانی، ایرانیان خارج از کشور که امکان پرداخت داشته باشند می‌توانند از سایت نمایشگاه کتاب استفاده کنند و هماهنگی‌های لازم با شرکت پست انجام شده است. 

او درباره بنرهای‌های حجاب که حاشیه‌سازی شد، گفت: در ترجمه ممکن است کلمه پوشش یا حجاب استفاده شده باشد، ترجمه کتاب‌ها در حال بررسی است.   

رمضانی ضمن اشاره به اینکه بخش کودک و نوجوان غرفه اطلاع رسانی دارد، گفت: تعداد غرفه‌های اطلاع‌رسانی در بخش کودک و نوجوان کمتر از سالن شبستان است، البته نقشه نشان تمام جزئیات را از منزل تا غرفه با جزئیات نشان می‌دهد. 

سخنگوی نمایشگاه کتاب تهران گفت: این نمایشگاه بنای رقابت با دیگر عرضه‌کنندگان کتاب را ندارد و همچنین همه امکان ارائه تخفیف ندارند. از دستگاه‌های مربوط می‌خواهیم به این مساله در صورت تخلف مسئولانش ورود کنند و به حقوق تولیدکننده و مصرف کننده توجه داشته باشند.   

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ادامه این نشست درباره غرفه‌های روستا‌های دوستدار کتاب و پایتخت کتاب، گفت: ما دو رویداد بزرگ در کشور داریم که امسال هم دست پر و با حجم کاری بیشتر از گذشته برنامه ریزی هایش انجام شده است، این دو رویداد روستا‌های دوستدار کتاب و پایتخت کتاب است که در ادوار گذشته به آن پرداخته شده است. 

وی افزود: در پایین شبستان و روبه روی بخش کودک دو غرفه مستقل به این روستا‌ها اختصاص داده شده است، از اهواز، نیشابور و بوشهر سه پایتخت ادوار پایتخت کتاب ایران در این ایام در غرفه‌های خود مستقر هستند، همچنین ۶ روستای دوستدار کتاب سال گذشته هم مهمان هستند، تا بتوانند از ظرفیت‌های کتابی صحبت کنند.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
باشگاه خبرنگاران جوان

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا