علی اصغر کیا: مقطع دکتری رشته «مدیریت رسانه» راه‌اندازی می‌شود

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی از راه اندازی رشته «مدیریت رسانه» در مقطع دکتری در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس برنامه راهبردی دانشگاه و با تصویب و ابلاغ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، نخستین دوره دکتری رشته مدیریت رسانه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از دانشگاه علامه طباطبائی، علی اصغر کیا با بیان اینکه رشته مدیریت رسانه، رشته بین رشته‌ای و کاربردی است، افزود: با توجه به تغییر ماهیت رسانه و ظهور رسانه‌های نوین و نیاز بازار به توسعه این رشته باید بتوانیم نیروهای کارآمد و متخصص را تربیت کنیم و از این ظرفیت برای پاسخگویی به نیاز جامعه در حوزه‌های فناوری اطلاعات، رسانه و مدیریت و مرتفع کردن مشکلات سازمان رسانه‌ای کشور بهره ببریم.

وی ادامه داد: متقاضیان می توانند از آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در مقطع دکتری این رشته تحصیل کنند. با تدابیر اندیشیده شده و انجام مصاحبه‌های این رشته در اواخر خردادماه سال جاری، نخستین دوره رشته مدیریت رسانه در دانشگاه علامه طباطبائی با ظرفیت ۱۰ نفر در ۲ دوره روزانه و پردیس برگزار می‌شود که دانشجویان دوره روزانه از مهرماه و دوره پردیس از بهمن ماه می‌توانند در کلاس‌ها حاضر شوند.

رییس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: رشته مدیریت رسانه از لحاظ موضوعی با بخش اقتصاد، ارتباطات، مدیریت و جامعه‌شناسی مرتبط است. بر همین اساس درس‌هایی مانند «مسائل سازمانی»، «مدیریت شبکه‌های اجتماعی»، «مدیریت منابع انسانی» و موضوعاتی مانند ارتباط اقناعی و نظریه‌های اقتصادی رسانه در حوزه تبلیغات در ۱۸ واحد درسی برای این رشته پیش‌بینی شده است. همچنین ۱۸ واحد رساله نیز در این دوره طراحی شده است.

کیا همچنین از طراحی و تصویب رشته‌های روزنامه‌نگاری رادیو و تلویزیون و ژورنالیسم پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و گفت: جزییات کامل و نحوه اجرا و پذیرش در این رشته‌ها به زودی اعلام می‌شود.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
دانشگاه علامه طباطبائی

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا