صولت مرتضوی: «طرح مدرسه تابستانه مهارت» اجرا می‌شود

انتشارات موفقیت‌شناسی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای «طرح تابستانه مهارت» خبر داد و گفت: با آموزش مناسب و مدیریت اوقات فراغت، زمینه‌های ایجاد اشتغال فراهم می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، سیدصولت مرتضوی در هفتمین جلسه شورای عالی نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی با اشاره به مصوبه «طرح تابستانه مهارت» اظهار کرد: این طرح با کمک سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای، کمیته امداد امام خمینی(ره) و وزارت آموزش و پرورش انجام می‌شود و امروز جزییات آن مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در طرح تابستانی مهارت، در نظر داریم به دانش‌آموزان آموزش‌های مهارت‌محور در اوقات فراغت را ارائه کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حلقه مفقوده در رشد تولید، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال را «مهارت» برشمرد و اذعان کرد: یکی از مشکلاتی که از دیرباز برای کشور طراحی نشده «آموزش» است که متأسفانه بسیار قدیمی است بنابراین آموزش‌ها باید متناسب با زمان ارائه و در صورت تربیت نیروی متخصص، فرصت شغلی برای افراد فراهم شود.

مرتضوی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ارائه آمار درست خاطرنشان کرد: باید در همه زمینه‌های مربوطه آمار درست را ارائه کنیم و برای آن تعبیر درست داشته باشیم.

وی با بیان اینکه لازمه پیشرفت هر کشوری، آموزش‌های کاربردی و فنی‌وحرفه‌ای است گفت:  سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور تلاش‌های مضاعفی انجام داده تا ریل آموزشی را تغییر دهد و وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز این شیوه را پیشه کرده‌اند و با قدرت این کار را ادامه می‌دهند.

وزیر کار به مصوبات نشست امروز اشاره و اظهار کرد: در این نشست ضمن رصد و پیگیری مصوبات نشست قبل، همه مصوبات عملیاتی و علاوه بر آن، طرحی نو برای ساختار آموزشی ۵ سال آینده بررسی شد.

غلامحسین حسینی‌نیا ـ معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور نیز در این جلسه از تدوین نهایی طرح ملّی مدارس تابستانی مهارت خبر داد و گفت: این طرح با همکاری و مشارکت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی تا پایان هفته آینده نهایی می‌شود.

وی گفت: با اجرای این طرح دانش‌آموزان می‌توانند در طول سال‌های تحصیلی در اوقات فراغت تابستان با گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی در ۱ الی ۳ دوره تابستانی به صورت پیوسته صاحب یک مهارت تخصصی قبل از ورود به دانشگاه و خدمت مقدس سربازی شوند.

حسینی نیا با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه مهارت‌آموزی در دیدار با کارگران و معلمان گفت: هفتمین نشست شورای عالی آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی با حضور حداکثری اعضا و با هدف توسعه نهضت مهارت‌آموزی در سراسر کشور برگزار شد.

رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور، مشخص شدن تکالیف دستگاه‌های عضو شورا در راستای گسترش نهضت ملّی مهارت‌آموزی در گام دوم انقلاب با هدف انسجام و هماهنگی بیشتر در اجرایی‌شدن برنامه را از مهم‌ترین مصوبات این شورا برشمرد.

به گزارش ایسنا،  در این نشست آیین‌نامه نحوه تعیین انجمن‌های علمی، حرفه‌ای، اتحادیه‌ها و صنوف حرفه‌ای و شغلی، کلیات‌ سازوکارهای لازم برای تقویت ارتباط بین نظام اطلاعات بازار کار، نظام اطلاعات آموزش و تربیت فنی‌وحرفه‌ای و مهارتی و شیونامه اجرایی تدوین استانداردهای آموزشی ارزشیابی و شایستگی حِرف مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا