نرم افزار اوتیسم‌یار توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد طراحی شد

انتشارات موفقیت‌شناسی

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به طراحی نرم افزار اوتیسم یار شد؛ طرحی که با اجرای آن در هفت مدرسه، کاهش اضطراب مادران و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایسنا، دکتر منیره رمضانی اظهار کرد: اوتیسم شیوع بالایی دارد و طبق آمار بهزیستی ۷۰۰ هزار کودک مبتلا به اوتیسم در کشور داریم. در واقع از هر ۵۹ کودک متولدشده در ایران یک نفر مبتلا به اوتیسم است. در حال حاضر نام کشور ما به عنوان یکی از کشورهای با آمار بالا در این خصوص دیده می‌شود.

وی تصریح کرد: ما به همه مادران آموزش بارداری سالم را می‌دهیم و اگر مشکلی مانند اوتیسم مشاهده شد، از طریق مراکز بهداشت و مراکز تخصصی مرتبط با این حوزه اقدامات پیشگیرانه انجام می‌شود تا در تولد نوزاد سالم موثر باشد.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه این کودکان در تمرکز، توجه و دیگر موارد دچار مشکل می‌شوند، گفت: در اپلیکیشن طراحی شده از قالب بازی‌وارسازی استفاده شده تا نیازهای مادر و کودک مبتلا به اوتیسم در تربیت فرزندش تامین شود. ما در این برنامه ۱۶ بازی را در قالب هشت مرحله تعریف کرده‌ایم که برای آن بالغ بر ۷۰ میلیون تومان هزینه شده و این برنامه در هفت مدرسه اوتیسم مشهد با موفقیت اجرا شد و نتیجه آن کاهش اضطراب مادران و افزایش سطح یادگیری دانش‌آموزان بود.

 رمضانی اضافه کرد: این برنامه برای ۳۰ خانواده اجرا شد و در همه این خانواده‌ها با پاسخ مثبت همراه بود و بهبود عملکردی کودک و رفع دغدغه‌های مادر را به همراه داشت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی و استفاده بی‌رویه از موبایل و تبلت در دوران بارداری و حتی پس از تولد کودک در ایجاد مشکلاتی همچون بیماری اوتیسم نقش دارد، تاکید کرد: ما معتقدیم که باید میزان استفاده از این تجهیزات به اندازه و بازی‌های مورد استفاده هم متناسب با سن و نیاز کودک باشد.

عضو هیات علمی گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مشابه این بازی‌ها در کشورهای دیگر از جمله آمریکا و با موضوعات مهارت در توجه و تمرکز انجام شده بود اما ما به جز این فرآیندها حوزه‌های خوب دیدن، خوب شنیدن، برقراری ارتباط موثر میان مادر و کودک و… را هم دیدیم. طراحی بازی‌ها به‌ نوعی بود که موجب خستگی کودک نشود و با استقبال این گروه سنی همراه باشد. خوشبختانه بازی‌های طراحی‌شده مورد پسند مخاطبان واقع شد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایسنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا