هادی عباسی: تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی مسکن با نرخ سود ۲ درصد پرداخت خواهد شد

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای دهک های یک و دو تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با نرخ بهره ۲ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی عباسی، در خصوص آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن گفت: برای ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در قالب  طرح نهضت ملی مسکن  به صورت گروهی  و انفرادی  زمین تامین  و در اختیار گروه ها قرار داده ایم.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی،  ۵۵۰ هزار واحد مسکونی را در اختیار انبوه سازان قرار داده‌ایم و ۱۱۵ هزار واحد هم توسط نیروهای مسلح  در اختیار این گروه قرار داده ایم.

او می‌گوید: در بافت فرسوده ۱۰۰ هزار واحد شروع شده و در مرحله انعقاد قرار داد است و از سوی دیگر هم ۱۰۰ هزار واحد  مسکونی به صورت خود مالکی قرار داد آنها منعقد شده  و ۲۲۰ هزار واحد روستایی پروژه ها عملیاتی شده است و قسط اول و دوم را پرداخت کرده اند؛ بنابراین در مجموع یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد مسکونی  عملیات  اجرایی  آنها شروع شده و تسهیلات آنها در حال پرداخت است. 

او گفت: علاوه بر بانک  مسکن بانک‌های تجارت، ملت  و ملی هم روند پرداخت تسهیلاتی آنها خوب شده است.

عباسی ادامه داد: سقف تسهیلات نهضت ملی مسکن به ۵۵۰ میلیون تومان با نرخ ۲۳ درصد افزایش یافت، در تمامی شهرها به صورت یک دست این تسهیلات پرداخت می‌شود و طبق مصوبه شورای عالی مسکن دهک‌های یک و دو تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۲ درصد به صورت ۱۵ ساله  را دریافت کرده و دهک‌های سه و چهارم  تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی با نرخ سود ۲ درصد به صورت ۱۵ ساله دریافت می‌کنند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی  افزود: تامین خدمات زیر بنایی و آب و فاضلاب  را از منابع استانی  و وزارت نیرو تعیین و تکلیف کرده‌ایم.

 او گفت: تفاهم نامه با وزارت علوم  برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی به صورت خوابگاه دانشجویان  را منعقد کرده ایم و در دانشگاه‌های یزد و کرمان تفاهم نامه منعقد کرده ایم، همچنین با صنایع و دستگاه‌های مختلف هم  برای  ساخت مسکن کارگری وارد مذاکره شده‌ایم.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا