اعلام فراخوان عضویت شبکه متخصصان آموزش عالی

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

 شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع) مستقر در موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی از خبرگان، متخصصان و علاقه‌مندان برای عضویت در این شبکه دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از ایرنا، در اطلاعیه عضویت شبکه آمده است: موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با تکیه بر پیرنگ تاریخی و توان تخصصی خود در حوزه آموزش عالی و با هدف بسط و ترویج دانش همچنین ایجاد هم‌افزایی دانشی میان اندیشه‌ورزان حوزه‌های مختلف سراسر کشور، شبکه متخصصان آموزش عالی (شماع) را راه‌اندازی کرده و در مرحله توسعه این شبکه است.

بر اساس این خبر، بستری بر پایه خدمات‌دهی به خبرگان، متخصصان و علاقه‌مندان فراهم آمده که بنیان اصلی آن بر تسهیل و تسریع ارتباط موثر میان کنشگران دانشگاهی و علمی بنا نهاده شده است و در گام نخست، موسسه بنا دارد همه ذی‌نفعان (دانشجویان، دانش‌آموختگان، اساتید دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای مختلف) در سطوح مختلف را گرد هم آورد تا با تبادل دانش و اطلاعات، زمینه لازم برای شکل‌گیری و پویایی شبکه فراهم شود. همچنین از مزایای عضویت در این شبکه می توان معرفی اندیشه‌ورزان به سازمان‌های مختلف و مرتبط، استفاده از تخفیف خرید کتاب، دسترسی به آمار آموزش عالی و مزایای رفاهی را بیان کرد.

علاقه‌مندان می توانند از طریق نشانی اینترنتی https://shama.irphe.ac.ir در این شبکه عضو شوند.

به گزارش ایرنا، موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، در راستای راه اندازی شبکه متخصصان آموزش عالی شماع اولین گردهمایی آینده‌پژوهان آموزش عالی را آذر ماه ۱۴۰۱ برگزار کرد. در این گردهمایی مهم ترین کلان‌روندها در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی که در آینده دانشگاه ها، نظام آموزش عالی و علم و فناوری ایران اثر گذارند و مهم ترین مشخصه های دانشگاه ها و نظام آموزش عالی آینده در سیاست‌گذاری، مدیریت، برنامه ریزی، ارزیابی و اثربخشی اجتماعی با حضور صاحب‌نظران این عرصه بررسی می‌شود.

موسسه تحقیقات و برنامه‌ریزی علمی و آموزشی به عنوان یک سازمان مستقل در جهت همکاری و همفکری با وزارت علوم و آموزش عالی در سال ۱۳۴۸ پس از طی مراحل قانونی تاسیس شد، اما با سال ها فعالیت در سال ۱۳۶۰ منحل شد. همزمان با طراحی برنامه اول توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تدوین برنامه بخش آموزش عالی و تحقیقات، کمبود مطالعات و تحقیقات و اطلاعات مستند علمی و نیروی انسانی متخصص، با تجربه، کاردان و آشنا به امر برنامه ریزی توسعه در آموزش عالی محسوس بود، پس از بررسی های کارشناسی پیشنهاد شد موسسه ای با نام موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی تاسیس شود. اساسنامه موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۶۹ توسط شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید.

این موسسه از سال ۱۳۷۰ با امکانات مرکز آمار و برنامه ریزی آموزشی شروع به کار کرد و با گذشت مدت زمانی در حدود ۲ سال، سرانجام تشکیلات و نمودار سازمانی آن در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۷۲ به تصویب سازمان امور اداری و استخدامی کشور رسید و فعالیت خود را رسمی آغاز کرد.

موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی اکنون هفت گروه پژوهشی به نام‌های اقتصاد آموزش عالی و بررسی نیروهای انسانی، برنامه ریزی آموزش عالی، پژوهش‌های آماری و فناوری اطلاعات، مطالعات تطبیقی و نوآوری در آموزش عالی، مطالعات مدیریت آموزش عالی، نوآوری آموزشی و درسی، آینده پژوهی و نظریه پردازی در آموزش عالی دارد.

پایان پیام/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
منبع
ایرنا

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا