شروع دوره‌ جدید بازرسی تورهای گردشگری از مبداء شهر تهران

مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دوره جديد بازرسی تورهای گردشگری از مبداء شهر تهران با حضور علی رفيعی معاون گردشگری اداره كل ميراث فرهنگی گردشگری و صنايع دستی استان تهران، حميد دروديان رئيس انجمن حرفه‌ای راهنمايان گردشگری استان تهران و اعضای هيئت مديره انجمن حرفه‌ای راهنمايان گردشگری استان تهران و حضور خبرنگاران در بامداد روز جمعه مورخ ١٢ خردادماه ١٤٠٢ آغاز گرديد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری موفقیت‌شناسی، در همين ارتباط بازرسی از مبادی ميدان آرژانتين، بلوار دانش واقع در ضلع شمالی پايانه اتوبوسرانی غرب تهران و ميدان برادران رحمانی انجام گرديد كه با توجه به ابلاغيه‌های اعلامی وزارت ميراث فرهنگی گردشگری و صنايع دستی كشور در خصوص ضوابط و نحوه برگزاری تورهای گردشگری داخلی، حقوق مسافران اعم از بيمه و مجوزهای برگزاری تور و موارد مربوطه كليه تورهای مستقر در مبادی مذكور بررسی و با تورهای متخلف طبق قانون برخورد گرديد.

معاون گردشگری اداره كل ميراث فرهنگی گردشگری و صنايع دستی استان تهران درطول برنامه بازرسی در خصوص ضوابط جديد و راه‌اندازی سامانه‌های مربوط در راستای كنترل دقيق‌تر توضيحاتی را ارائه کرد.

وی خاطر نشان كرد: در جهت ساماندهی هرچه بهتر برنامه‌های نظارتی نياز به حضور مستمر و همكاری سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط نيز مي‌باشد و تنها فعاليت‌های يك‌طرفه وزارت ميراث فرهنگی گردشگری و صنايع دستی نتايج مورد انتظار را حاصل نمی‌نمايد.

رفیعی گفت: انجام اين نوع بازرسی‌ها در چند سال گذشته نتايج خوبی را به‌همراه داشته و تعداد زيادی از تورگردانان غيرمجاز و متخلف را مجبور به قانونمند شدن و تبعيت از قوانين جاری كشور نموده است.

وی افزود: كه به‌دليل فعاليت‌های غيرمجاز اين افراد و گروه‌ها از طريق فضای مجازی و عدم وجود بسياری از هزينه‌های بالا مانند هزينه‌های اجاره دفتر، ماليات و …. كه منجر به ارائه خدمات بی‌كيفيت و ارزان شده است، بسياری از دفاتر خدمات گردشگری  و آژانس‌های مسافرتی و شركت‌های ارائه‌دهنده خدمات گردشگری با مشكل مواجه شده‌اند كه در همين راستا اداره كل ميراث فرهنگی گردشگری و صنايع دستی استان تهران در جهت وظايف محوله و با نظارت مستمر تلاش مي‌كند تا حقوق دفاتر و آژانس‌های مسافرتی و گردشگران را حفظ نمايد. 

با توجه به توضيحات علی رفيعی، بايد اضافه کرد كه طی سال‌های گذشته انجام بازرسی‌های مستمر با نظارت اراده كل ميراث فرهنگی گردشگری و صنايع دستی استان تهران و همكاری انجمن صنفی راهنمايان گردشگری استان تهران و انجمن حرفه‌ای راهنمايان گردشگری استان تهران بسياری از تورگردانان غيرمجاز و متخلف و تعداد زيادی از صفحات غيرمجاز در فضای مجازی كه فعاليت‌های غيرمجاز گردشگری انجام می‌دادند، شناسايی و مشخصات يا مدارك ايشان جهت رسيدگی تحويل واحدهای نظارتی و مراجع قانونی شد، كه اين موضوع خود منجر به رعايت هر چه بيشتر قوانين توسط فعالان اين حوزه شده است.

انتهای خبر/

اگر به کارآفرینی علاقه‌مند هستید از این رسانه دیدن کنید
خبرنگار
رضا بازگیر
منبع
پایگاه خبری موفقیت شناسی

پایگاه خبری موفقیت شناسی

هدف ما امیدآفرینی در جامعه و ایجاد حس خوب و مثبت است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا