گوگل از هوش مصنوعی برای آگهیدهندگان استفاده میکند

گوگل اعلام کرد دو قابلیت هوش مصنوعی جدید برای آگهیدهندگان ارائه میکند تا به طور خودکار بهترین مکان قرار گرفتن آگهی برای برندها در سراسر سرویسهای شرکتهای اجتماعی فراهم شود.
به گزارش پایگاه خبری موفقیت شناسی به نقل از مهر، هوش مصنوعی در ماههای اخیر صنعت فناوری را در قبضه خود گرفته است. در این میان گوگل و شرکتهای دیگر چت باتهای نوینی ابداع کردهاند که می توانند در محاورات به کاربران پاسخ دهند. همچنین هوش مصنوعی برای سرویسرسانی به آگهیدهندگان استفاده شده که همین امر به درآمدزایی شرکت کمک میکند.
هرچند گوگل قبلا ابزارهای هوش مصنوعی برای آگهیدهندگان را معرفی کرده بود، اما اکنون این فناوری را به کار میگیرد تا به برندها کمک کند به اهداف دقیقتری برای تبلیغاتشان دست یابند.
یکی از ویژگی های جدید «Demand Gen» نام دارد و از هوش مصنوعی برای قرار دادن آگهی تصویری و ویدئویی سفارش دهنده در سراسر محصولات گوگل مانند جی میل، یوتیوب و غیره استفاده میکند.
به این ترتیب نیازی نیست آگهیدهندگان درباره مکان قرار گرفتن محتوای خود زیاد فکر کنند و در عوض فناوری این کار را انجام میدهد.
ویژگی دوم از هوش مصنوعی برای قرار گرفتن تبلیغ در بهترین مکان مورد نظر استفاده می کند و هدف نیز به حداکثر رساندن بازدیدها از ویدئو آگهی است.
تستهای اولیه نشان می دهد آگهی ویدئویی برندهای مختلف ۴۰ درصد بیشتر مشاهده شد. با استفاده از هوش مصنوعی، برندها میتوانند روی استراتژی بازاریابی شان بیشتر تمرکز کنند.
پایان پیام/